Zachód słońca na Jodłowej Górze w Beskidzie Niskim

Wykorzystując wolny wieczór ruszyliśmy w stronę Beskidu Niskiego. Myśleliśmy o zachodzie słońca na Jodłowej Górze, oddalonej od domu Angeliki o kilka kilometrów. Szczyt znany jest przede wszystkim z Rezerwatu „Cisy w Mogilnie”, leżącego na zboczu góry.

Jodłowa Góra to wzniesienie mierzące 715 m n.p.m. znajdujące się w Beskidzie Niskim, chociaż czasem zaliczane jest także do Pogórza Rożnowskiego. Wznosi się ono nad kilkoma miejscowościami takimi jak Mogilno, Paszyn, Cieniawa czy nawet nad Nowym Sączem, który z góry wygląda bardzo okazale. Właściwy szczyt zlokalizowany jest w gęstym lesie, na wschód od popularnego rezerwatu. Idąc na zachód można dojść do pięknego miejsca, z którego właśnie my oglądaliśmy zachód słońca. To wszystko znajduje się na niebieskim szlaku idącym z Nowego Sącza przez Jodłową Górę i Rosochatkę do Ptaszkowej. Na górze znajduje się pomnik powstańców z II Wojny Światowe. Szlak niebieski prowadzi lasem w dół przełęczy zwanej „Wilczym Dołem”, gdzie można podziwiać liczne stanowiska Cisów należących do „Rezerwatu Cisów w Mogilnie”. Najstarsze drzewo ma 560 lat, szeroką i miotlastą koronę, długie gałęzie, korę szarowiśniową, łuszczącą się charakterystycznymi nieregularnymi płatami. Obwód ma 348 cm, a wysokość 18,5 m. Utworzono tam także ścieżkę przyrodniczą pokazującą drzewa.

Rezerwat „Cisy w Mogilnie”
Pomnik powstańców

Musimy dodać, że mieliśmy okazję testować nowy obiektyw, dzięki, któremu mogliśmy być bliżej wszystkiego, a przede wszystkim słońca. Nadjechaliśmy za niebieskim szlakiem, aż do miejsca, gdzie droga zrobiła się kamienista. Tam zaparkowaliśmy i 15 minut szliśmy na Jodłową Górę. Poświęćcie teraz chwilę i zobaczcie zachód słońca nad Nowym Sączem i nad górami.

Angelika 🙂
Mamy słońce na wyciągnięcie ręki