Żółtym szlakiem z Przełęczy Przysłop na Jasień

Jasień

Drugim etapem sobotniego dnia było wyjście na Jasień, czyli kontynuowanie wędrówki po Beskidzie Wyspowym. Dla przypomnienia, w godzinach porannych byliśmy na powitaniu dnia na Jaworzu, niepozornym szczycie, z którego rozciągają się fantastyczne widoki, na sąsiadujące pasma. Trafiliśmy na bardzo dobrą widoczność i zobaczyliśmy Tatry.

Po godzinnej trasie dojechaliśmy na Przełęcz Przysłop, która znajduje się w przysiółku Lubomierz Rzeki. Znamy już co nieco te tereny, ponieważ startowaliśmy tutaj na Kudłoń (1274 m) w minionym roku. O tym możecie przeczytać tutaj. Przyjechaliśmy na miejsce przed 10 i ruszyliśmy na żółty szlak. Już na samym początku spotkaliśmy pierwszych turystów idących na gorczański szlak. Warto dodać, że w tym rejonach przebiega granica między Beskidem Wyspowym a Gorcami.

Na Przełęczy Przysłop

Ruszyliśmy szlakiem po asfalcie. Wędrówka po nim nie trwała długo, bo zaraz we mgle weszliśmy do lasu.

Mgliście
Jesień w pełni

Przy wyjściu na pierwszą polanę można łatwo zgubić szlak. Tam gdzie znajduje się domek letniskowy należy iść obok niego wzdłuż lasu, a nie odbijać w prawo tak jak wskazuje ścieżka. Ogólnie idzie się dość łagodnie i po dobrze oznaczonym szlaku, za wyjątkiem tego jednego miejsca.  Dochodzimy do Przełęczy Przysłopek, na której zauważamy jakąś cywilizację. Wychodzimy na Przysłopek i widzimy Gorce, a na pierwszym planie Kudłoń (1274 m).

Z Przysłopka

Wędrówka pośród drzew przeplatana jest widokowymi polanami. Jedną z najpopularniejszych jest Polana Miznówka tuż pod szczytem Miznówka (969 m) i jesteśmy już bardzo blisko Jasienia (1052 m)

Z Polany Miznówka

Po około 2 godzinach dochodzimy do naszego celu. Jest cicho i pusto… Cicho do pewnego czasu.

Taka sytuacja…

Siedzimy sobie na ławeczce, a tutaj jak gdyby nigdy nic nadjeżdża samochód. Samochód z widokiem na Tatry, tak powinien brzmieć tytuł tej wycieczki.

Tam za mgłą powinny być gdzieś Tatry 🙂
I są !

Na szczycie znajduje się kapliczka, ławki, mapa, a kilkaset metrów niżej na Polanie Skalne stoi szałas. Jest on wyremontowany i często wykorzystywany do biwaków i noclegów. Są w nim drewniane prycze, stół, ławki i grill.

Kapliczka
Jasień (1052 m)

Z Jasienia (1052 m) mamy fantastyczne widoki na morze mgieł, Gorc (1228 m) i próbujące schować się przed nami Tatry.

Gorc (1228 m). Prawie jak Babia 🙂

Niestety musieliśmy powrócić tą samą trasą na Przełęcz Przysłop bo innego szlaku zejściowego w to samo miejsce nie było. Idąc dalej można dość szybko dotrzeć na Mogielicę (1171 m) przez Polanę Stumorgową.

Mapka poglądowa

Przełęcz Przysłop - Jasień - Przełęcz Przysłop
Przełęcz Przysłop – Jasień – Przełęcz Przysłop

Punkty do książeczki GOT PTTK – 13 punktów

Rzeki – Jasień 8 punktów
Jasień – Rzeki 5 punktów

* Data wycieczki 25.10.2014
* Średnia prędkość 4,8 km/h
* Łącznie w dół 520 m

One thought on “Żółtym szlakiem z Przełęczy Przysłop na Jasień

1. Bardzo fajna wycieczka tym szlakiem, gwarantująca właściwie o każdej porze roku pustki i ciszę. No i te wspaniałe widoki. Zazdroszczę ujrzenia ,,beskidzkich wysp w morzu mgieł”, piękny widok. Mam nadzieję, że w przyszłym roku je zobaczę, bo do tej pory pogoda zawsze była łaskawa dla mnie w Wyspowym:)
    ps. Dzięki za informację o szałasie na Polanie Skalne, na pewno skorzystam z niego przy najbliższej okazji:)