Leśna Pętla przygod i tajemnic mielno
Podróże z dzieckiem,  Zachodniopomorskie

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic w Mielnie

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic to ścieżka edukacyjna w Mielnie, w województwie zachodniopomorskim tuż nad samym Morzem Bałtyckim. Jest to jedna z atrakcji w Mielnie, którą polecamy na krótką wycieczkę z dzieckiem. My naszą Maję daliśmy do rowerka. Trasa była tak przygotowana, że spokojnie sobie z nią poradziliśmy. Tylko czasami musieliśmy przenieść rowerek, ponieważ były schody. Całą naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Informacji Turystycznej na ulicy Bolesława Chrobrego 3B. W niej zabraliśmy sobie papierową mapę tej ścieżki. Start leśnej pętli jest 100 metrów dalej przy ulicy 1 Maja.

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic – informacje praktyczne o ścieżce edukacyjnej

Samochód zostawiliśmy na bezpłatnym parkingu przy poczcie. Współrzędne miejsca, w którym zostawiliśmy samochód: 54.2590, 16.0512. Tak jak pisałem, papierową mapę można zabrać w Informacji Turystycznej. Taka sama mapa znajduje się na początku szlaku, więc jeśli IT będzie zamknięta, to można zrobić sobie zdjęcie i sprawdzać, bo czasem w terenie można się pogubić i pominąć jakieś miejsce.

Ścieżka, którą szliśmy mierzyła 2,9 km – duża pętla. Oznakowana była kolorem czerwonym. Jest krótszy wariant znakowany na niebiesko – 1,5 km, ale omija się kilka punktów. Na trasie są punkty – informacje o historii oraz wiedza o przyrodzie.

Czas przejścia ścieżki to około 35 minut, jednak na Leśnej Pętli Przygód i Tajemnic są takie miejsca, na których na pewno zatrzymacie się na dłużej, jeśli wędrujecie z dzieckiem. Za chwilę sami się przekonacie.

Mapa Leśna ścieżka przygód i tajemnic

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic – opis ścieżki

Stanęliśmy pod mapą ścieżki i rozpoczęliśmy podejście po drewnianych schodkach. Uważaj, żebyś nie poszedł w lewo wzdłuż granicy lasu. Po 130 metrów pierwszym ciekawym miejscem była szyszka świerkowa. Przy niej stoi drewniany słupek z informacją o świerku pospolitym. Po 140 metrach znajduje się kolejna drewniana atrakcja, a dokładnie orzeszek bukowy.

szyszka leśna
szyszka świerkowa

Zrekonstruowane grodziska

Poszliśmy 250 metrów dalej i dotarliśmy do pierwszego grodziska. Istniało tutaj od VI do XIII wieku. Miało stanowić obronę pasa nadmorskiego, a jeśli by nastąpiło zagrożenie, to także jako schronienie dla mieszkańców. Grodzisko w Mielnie zostało zrekonstruowane. Można przejść tam po drewnianym mostku nad wodą. Do drugiego zrekonstruowanego grodziska prowadzi drewniana kładka. W jednym momencie trzeba uważać, żeby się nie przewrócić na ruchomych drewnach. Przy nich znajduje się tablica edukacyjna, z której dowiesz się wielu cennych informacji.

Grodzisko mielno
Grodzisko mielno rekonstrukcja
mielno grodzisko
Grodzisko taras
Leśna ścieżka przygód i tajemnic ścieżka
miejsce odpoczynku w mielnie
las mielno

Platforma widokowa, bunkier wschodni i zachodni

Wróciliśmy po kładkach i po 100 metrach staliśmy już przy drewnianej platformie widokowej. Za 180 był żołądź, a później za 200 metrów miejsce do odpoczynku. Są ławki, więc można usiąść i odpocząć. Po chwili przecięliśmy drogę rowerową i dotarliśmy do szyszki sosnowej. Tych drewnianych szyszek trochę minęliśmy już na trasie. Po 300 metrach doszliśmy do bunkru zachodniego, a za nim był bunkier wschodni.

Mielno szyszka
bunkry mielno
Bunkier mielno
bunkier zachodni mielno

Tor przeszkód, polana mchów i drewniana łódka

Przy tym drugim zatrzymaliśmy się na chwilę, ponieważ można wejść na niego oraz sprawdzić się na drewnianych belkach. Dalej był tor przeszkód, czyli położone na ziemi drzewa, a potem polana mchów. Najciekawszym miejscem dla Mai była łódka, do której można wejść. Według mapy to już był ostatni ciekawy punkt na naszej trasie. Od łódki do samochodu mieliśmy jakieś 5 minut, więc szybko dotarliśmy na parking. Zwiedzanie pozostałych atrakcji turystycznych Mielna zostawiliśmy sobie na kolejny dzień. A Ty w każdej chwili możesz ruszyć na plażę, ponieważ to tylko kilka kroków.

tor przeszkód
Polana Mchów
łódka mielno

Jeśli znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, wskazówki, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do blogowej skarbonki.