Kujawsko-Pomorskie,  Podróże z dzieckiem

Muzeum Wojsk Lądowych w Bydgoszczy

Zwiedzając Bydgoszcz i jej największe atrakcje w mieście nie mogliśmy sobie odpuścić Muzeum Wojsk Lądowych znajdującego się na Czerkaskiej 2. Jest to jedno z ciekawszych miejsc, w którym warto być w Bydgoszczy. Do tej pory odwiedziliśmy także Muzeum Mydła i Historii Brudu w centrum miasta, o którym już na blogu pisaliśmy. Mieliśmy tak rozplanowane zwiedzanie, że rano na 8:30 chcieliśmy zwiedzić muzeum, a następnie pojechać do ogrodu zoologicznego. Udało się, że nocleg mieliśmy wynajęty 800 metrów od Muzeum Wojsk Lądowych, dlatego nie musieliśmy nawet ruszać samochodu. Zresztą z parkingiem, jak widzieliśmy, to było ciężko.

Muzeum Wojsk Lądowych – adres, cennik, godziny otwarcia

Adres: Muzeum Wojsk Lądowych, ulica Czerkaska 2, 85-636 Bydgoszcz. Telefon: 261 41-20-26. E-mail: sekretariat@muzeumwl.pl.

Godziny otwarcia:

• Niedziela – wstęp bezpłatny
Muzeum Wojsk Lądowych w Bydgoszczy

Zwiedzanie Muzeum Wojsk Lądowych w Bydgoszczy

Przyszliśmy do Muzeum Wojsk Lądowych na godzinę 8:30. Wtedy też otwierali obiekt, dlatego chcieliśmy być jak najwcześniej. Zakupiliśmy bilety wstępu – 2 normalne po 8 złotych i magnes w sklepiku. Maja ma 2 lata, dlatego nie płaciła za wejście. Przed wejściem na sale ekspozycyjne mogliśmy zostawić kurtki w przygotowanej szatni. Od samego początku byliśmy miło przyjęci, ponieważ Pani w sklepiku opowiedziała nam, jak wygląda zwiedzanie, a Panowie z ochrony z uśmiechem zagadywali.

Na ekspozycjach mieliśmy okazję obejrzeć zabytki, które są nieodłącznie związane z polskimi wojskami lądowymi, zaczynając od średniowiecza, a kończąc na misjach pokojowych na całym świecie. Historia rozpoczyna się od bitwy pod Cedynią, gdzie walczył Mieszko I z Hodonem.

Można zobaczyć tam ubiory i średniowieczne uzbrojenie. Dalej jest przedstawienie bitwy pod Kircholmem z 1605 roku. Wojska polskie walczyli ze Szwedami o Inflanty. Tam można zobaczyć rycerza husarii uzbrojonego w kopię czy szablę. Charakterystycznym elementem były skrzydła przymocowane do siodła. Obok są sylwetki muszkietera i pikiniera z całym swoim ekwipunkiem. Trzecią z bitew było przedstawienie bitwy pod Raszynem z 1809 roku.

Kolejnym większym działem były wojska polskie od 1914 do 1939 roku, gdzie można obejrzeć ubrania, bronie oraz pozostałe wyposażenie naszych żołnierzy – ułanów, piechurów oraz oficerów z armii generała Józefa Hallera. Jest również przedstawienie Bitwy Warszawskiej, życia garnizonowego oraz wojsk lądowych w okresie II wojny światowej.

W Muzeum Wojsk Lądowych w Bydgoszczy panuje fajny klimat, ponieważ światło jest przyciemnione, ściany koloru czarnego, a ekspozycje rozświetlone. Ochroniarz, który pilnuje porządku, chodzi tak, żeby nie przeszkadzać. Czasem się zdarza, że osoba perfidnie patrzy, jakby ktoś chciał coś ukraść. Czytając informacje dotyczące ubiegłych wydarzeń i oglądając multimedia, można sporo się dowiedzieć. Po II wojnie światowej czeka na nas ekspozycja polskich wojsk po 1989 roku i podczas misji pokojowych i stabilizacyjnych. Co ciekawe Muzeum Wojsk Lądowych można zwiedzać wirtualnie na stronie internetowej obiektu – wirtualne zwiedzanie Muzeum Wojsk Lądowych w Bydgoszczy.

Jeśli znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, wskazówki, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do blogowej skarbonki.