MyNaSzlaku w telewizji w „Pytanie na śniadanie” – kulisy i wrażenia

Występ w „Pytanie na śniadanie”

Stało się! Chociaż tego w ogóle nie oczekiwaliśmy. Debiut na małym ekranie. Zostaliśmy zaproszeni do porannego programu Pytanie na śniadanie, emitowanego codziennie rano w Telewizji Polskiej na TVP2. Temat miał był stricte górski i dotyczyć bezpieczeństwa w górach i tego, jak się do takich wycieczek odpowiednio przygotować. Obok mnie na kanapie zasiadła Bogumiła (Miłka) Raulin-alpinistka, najmłodsza w Polsce zdobywczyni Korony Ziemi (najwyższe szczyty poszczególnych kontynentów).

Występ w Pytanie na śniadanie

Zaproszenie do programu

Wszystko zaczęło się od telefonu z Warszawy od Pani Magdy, która zaprosiła mnie do programu jako osobę doświadczoną w górskich wędrówkach. Po górach wędrujemy już od 10 lat, spędzając na szlaku co roku od 3 do 4 miesięcy. Emisja programu zaplanowana była na 2 września na godzinę 8:20. Chwila zastanowienia i postanowiłem przyjąć zaproszenie do programu. W niedzielne przedpołudnie jechaliśmy już do Warszawy, gdzie mieliśmy zabukowany hotel. W stolicy mieliśmy spędzić 2-3 dni. Będąc już na miejscu, postanowiliśmy spędzić chwilę czasu w punkcie widokowym na startujące i lądujące samoloty zwanym Górką Spotterską Wykusz. Po około 30 minutach jechaliśmy już do noclegu, gdzie chciałem się jeszcze przygotować przed poranną rozmową.

MyNaSzlaku w telewizji

Noc minęła bardzo spokojnie, stresu w ogóle nie czułem. Można powiedzieć, że trochę jestem przyzwyczajony do występów przed publicznością, ponieważ co jakiś czas wygłaszamy różne prelekcje. Byliśmy już w radiu, gazecie czy pisały o nas różne portale podróżnicze i nie tylko. Tutaj jednak był występ i wypowiedź przed publicznością sięgającą ponad pół miliona ludzi. Do tego obok mnie miała zasiąść Miłka Raulin, która jest znaną i doświadczoną alpinistką.

MyNaSzlaku telewizjaHotel mieliśmy 400 metrów od siedziby telewizji, więc wyjechaliśmy z parkingu o godzinie 7:25. Na miejscu mieliśmy być na 7:35. Weszliśmy do budynku telewizji, sprawdzono naszą tożsamość i ruchomymi schodami wyjechaliśmy na pierwsze piętro, gdzie czekałem na występ. W pokoju były osoby, które występowały lub miały za chwilę pojawić się na ekranie telewizora wiszącego w pokoju. Nie mogę zapomnieć o małych poprawkach kosmetycznych, do których nie jestem zbytnio przyzwyczajony.

Gdy wybiła 8:10, to razem z Miłką wyszliśmy na zewnątrz do studia plenerowego. Angelika z Mają zostały w pokoju. Podpięto mi mikrofon i zaproszono na kanapę. Wszystko działo się tak szybko, że nie było czasu, żeby się zbytnio stresować. Wiadomo, że lekki dreszczyk emocji na ciele był. 8:20 i weszliśmy na antenę. Program tego dnia prowadzili Monika Zamachowska oraz Aleksander Sikora. Całą rozmowę można obejrzeć na stronie Pytanie na śniadanie. Co dla mnie ważne w materiale pojawiły się nasze zdjęcia wykonane podczas górskich wędrówek.

Pytanie na śniadanie

Najważniejsze wskazówki przed górskimi wyprawami

Obejrzyj odcinek

O górskich wycieczkach, bezpieczeństwie w górach można rozmawiać przez długie godziny, dlatego te kilka minut naszej rozmowy to tylko zalążek ważnego tematu, do którego każdy wybierający się w góry musi podejść poważnie. U nas na blogu przygotowaliśmy 2 lata temu specjalny wpis Przed wyruszeniem w góry czyli o tym, jak dobrze zaplanować dzień na górskim szlaku. Po występie w telewizji dostałem wiele telefonów i wiadomości od znajomych, ale też czytelników bloga, że było dobrze. Dla niektórych musiało to być spore zdziwienie, ponieważ nigdzie wcześniej tego nie zapowiadaliśmy, a o występie w programie wiedziały tylko najbliższe osoby. Jestem bardzo dumny z tego, że po 10 latach podróżowania, po 7 latach prowadzenia bloga, codziennych pracach nad jego ulepszeniem, pisaniem artykułów, blog podróżniczy MyNaSzlaku pojawił się na szklanym ekranie. Oby więcej takich możliwości do zarażania ludzi swoją górską pasją.