podsumowanie 2019
W naszym plecaku

Podróżnicze podsumowanie 2019 roku

Ponad 4 miesiące w podróży z dzieckiem, 9-dniowa wędrówka z plecakiem po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, podróże samochodowe po Polsce, występ w TVP 2 w programie Pytanie na śniadanie, stworzenie poradników dotyczących podróżowania z dzieckiem i przewodników po polskich miastach to jedne w najważniejszych wydarzeń w kończącym się 2019 roku.

Ponad 4 miesiące w podróży z dzieckiem

Na wszystkie nasze wyjazdy jeździliśmy z dzieckiem. Maja w styczniu skończy 2 lata, dlatego wraz z biegiem upływających miesięcy tworzyliśmy w głowie plany na kolejne podróże. W 2019 roku udało się spędzić w podróży prawie 130 dni, czyli ponad 4 miesiące. Rok wcześniej po urodzeniu Mai w trasie byliśmy 100 dni, czyli teraz o miesiąc więcej. W okresie zimowym i gdy pogoda nie sprzyjała, skupiliśmy się na zwiedzaniu Polski, a jak było ładnie, to wędrowaliśmy po górach.

9-dniowa wędrówka pieszo Szlakiem Orlich Gniazd

To chyba dla nas największe osiągnięcie. Przejście z dzieckiem Szlaku Orlich Gniazd mierzącego ponad 160 kilometrów. Trasa prowadziła z Krakowa do Częstochowy i udało się ją przejść pieszo z plecakiem i dzieckiem na plecach. Dotarcie do celu zajęło nam 9 dni. Była to podróż, której długo nie zapomnimy.

Występ w telewizji w programie Pytanie na śniadanie

We wrześniu miałem przyjemność wystąpić pierwszy raz w telewizji. Gościłem w Warszawie w programie Pytanie na śniadanie emitowanym w TVP 2. To był mój pierwszy występ na szklanym ekranie i do tego jeszcze w programie na żywo. Tematem rozmowy było bezpieczeństwo na górskim szlaku.

Stworzenie poradników o podróżowaniu z dzieckiem i nie tylko

Na górze strony znajduje się specjalna zakładka poradnik podróżnika, do której dodajemy poradniki związane z podróżowanie z dzieckiem, ale nie tylko. Można w niej znaleźć informacje między innymi o:

Podróże samochodowe po Polsce

Wschodnia Polska

W 2019 roku byliśmy w dwóch podróżach samochodów po Polsce. W marcu nasza podróż trwała 20 dni i odbywała się po wschodniej Polsce. Przebiegała od Sandomierza przez Kazimierz Dolny, Lublin, Narwiański Park Narodowy, Wigierski Park Narodowy, Biebrzański Park Narodowy, Białystok do Rzeszowa. Podczas tej podróży zrobiliśmy mniej więcej 3000 kilometrów samochodem.

Morze Bałtyckie i zachodnia Polska

W maju pojechaliśmy na 12-dniową podróż w kierunku zachodniej Polski, zaczynając od Morza Bałtyckiego i jadąc w kierunku Poznania i Gniezna. Nad Morzem Bałtyckim skupiliśmy się na Świnoujściu, Kołobrzegu i najbliższych okolicach.

18 dni i 250 kilometrów wędrówki po górach

W 2019 roku w górach spędziliśmy ponad 2 miesiące, jednak w kwietniu pojechaliśmy w Sudety na 18 dni, gdzie codziennie ruszaliśmy na szlak. Podczas tych wycieczek udało się przejść 250 kilometrów. Wędrowaliśmy przez Góry Opawskie, Góry Stołowe, Góry Kamienne i Karkonosze.

Prelekcja na Getaway Outdoor Festival w Poznaniu

W maju wystąpiliśmy w Poznaniu na imprezie podróżniczej Getaway Outdoor Festival, na której podczas swojej prelekcji opowiadaliśmy o naszym podróżowaniu z dzieckiem.

Stworzenie serii przewodników po polskich miastach

W 2019 roku odwiedzaliśmy miasta w Polsce, z których robiliśmy wpisy dotyczące miejsc wartych zobaczenia. Byliśmy między innymi w Warszawie, Poznaniu, Sandomierzu czy Cieszynie.

Poznanie pięknych miejsc

Są miejsca, które bardzo nas w 2019 zauroczyły. Najbardziej podobało nam się Skalne Miasto Adrspach w Czechach, o którym zrobiliśmy bardzo szczegółowy wpis dotyczący zwiedzania. Bardzo podobało nam się na wschodniej granicy Polski w Parkach Narodowych: Biebrzańskim, Wigierskim i Narwiańskim. Zachwyciliśmy się Lublinem, w którym trochę czasu spędziliśmy. Przeszliśmy też szlakiem z Doliny Kościeliskiej na Czerwone Wierchy, który bardzo zapadł nam w pamięć.

To nasze najważniejsze podróżnicze wspomnienia 2019 roku. Wiele się w tym roku działo. Tym razem nie planujemy nic na 2020. Wszystko będzie wychodzić w trakcie mijających dni.

A jakie jest Twoje najlepsze podróżnicze wspomnienie z 2019 roku?

Jeśli znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, wskazówki, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do blogowej skarbonki.

Skomentuj wpis

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *