Małopolskie,  Podróże z dzieckiem

Ostra Góra w Tabaszowej – wycieczka z dzieckiem w wózku

11 marca 2018 ruszyliśmy na niedzielny spacer po Pogórzu Rożnowskim. Tym razem udaliśmy się w okolicę Tabaszowej, aby tam zdobyć pobliskie dwa wzniesienia. Pogoda nam sprzyja, więc wędrujemy z dzieciaczkiem aż do dwóch godzin. Jadąc przez Łososinę Dolną i Bilsko trafiamy do przysiółka Witkówka i parkujemy przy szlabanie przed wejściem do lasu. Rozkładamy pojazd Mai i przygotowujemy się do spaceru. Współrzędne geograficzne ułatwiające dojazd na początek szlaku: 49.747431, 20.671294. Zobacz 10 największych atrakcji w gminie Łososina Dolna.

Z Tabaszowej na Ostrą Górę – mapa szlaku

Już na początku mamy mały problem z dostaniem się na drugą stronę, a to dlatego, że obok szlabanu są usypane kopce. Jeden jest dość wysoki, drugi może i mniejszy, ale zaraz za nim jest wybrana fosa. Odpinamy gondolę od stelaża i jesteśmy już na właściwej ścieżce. Maszerujemy szlakiem niebieskim, który jest odcinkiem szlaku długodystansowego z Tarnowa na Wielki Rogacz. Mimo że mamy zimę to kolory są bardzo jesienne. Wszystko jest pomarańczowe. Szlak nie jest zbyt widokowy. Między drzewami z lewej strony towarzyszy nam widok na Beskid Wyspowy, a po prawej widzimy Jezioro Rożnowskie.

Ostra Góra 483 m n.p.m. – szczyt

Ostrą Górę 483 m n.p.m. trawersujemy za drogą po jej lewym zboczu. Po jakichś kilkunastu minutach docieramy do rozejścia się szlaku i utwardzonej drogi, a przed nami dostrzegamy drewniany domek z zamkniętymi drzwiami. Wybieramy wariant przejścia za niebieskim szlakiem i nie spodziewamy się, że będzie taki spadek terenu. Schodzimy dobrych kilkanaście metrów w pionie.

Ostra Góra Północna – szczyt

Obchodzimy prawym zboczem bezimienne wzniesienie i dołączamy z powrotem do utwardzonej drogi. Świetnie się jedzie po prostej drodze, aż w okolice Ostrej Góry Północnej 459 m n.p.m. Raz jedziemy drogą szutrową, a gdzieniegdzie drogą asfaltową. Obie Ostre Góry są zalesione i nieoznaczone. Chcąc się dostać do najwyższego punktu, to trzeba zejść ze szlaku.

Pogórze Rożnowskie poleca się na wycieczki z wózkiem

W drodze powrotnej idziemy przez przysiółek Wola, a tam wreszcie czekają na nas widoki. Słońce jest jeszcze wysoko nad Beskidem Wyspowym. W dole widzimy Łososinę Dolną, widać nawet kościół w Michalczowej. Tutaj są jedne z lepszych krajobrazów na Pogórzu Rożnowskim. Wędrując z wózkiem, wybieramy takie trasy, które pewnie byśmy opuścili, chodząc samemu. Mają one po kilka kilometrów, prowadzą głównie asfaltem i nie mają zbyt wielu przewyższeń. Zobacz inne propozycje na wycieczkę z dzieckiem w wózku.

Jeśli znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, wskazówki, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do blogowej skarbonki.