Wschód słońca i piękne barwy jesieni w górach

Październikowy wschód słońca w górach w jesiennych barwach to wyjątkowy obraz, który na długo pozostaje w pamięci. Aby się zachwycić, wcale nie trzeba jechać daleko, ponieważ najpiękniej może być w sąsiedztwie domu. Tak właśnie było w piątkowy poranek, gdy wybraliśmy się na szlak Beskidu Wyspowego na górę Jaworz. Tam znajduje się drewniana, kilkunastometrowa wieża widokowa, z której rozciągają się przepiękne widoki. Widać z niej między innymi Beskidy, Gorce i Tatry.

Kilka chwil przed wschodem słońca
Jezioro Rożnowskie

Jak dojechać do wieży widokowej pod Jaworzem?

W pobliże wieży widokowej pod Jaworzem najlepiej dojechać od strony Męciny, obok kopalni piaskowca Wolimex. My zawsze wybieramy dojazd od strony kościoła w Skrzętli-Rojówce, ponieważ tam mamy najbliżej. Jedziemy cały czas asfaltem i dojeżdżamy do jego końca. Tam można się zatrzymać na poboczu, a to wieży pozostaje około 1000 metrów. Przy dobrej pogodzie, gdy nie ma błota, to jest szansa dojechać prawie pod samą wieżę. Trzeba jednak uważać, żeby czegoś w samochodzie nie urwać. My polecamy pozostawienie samochodu na końcu asfaltu i podejście tej chwili, ponieważ już po drodze można poczuć magię poranka i obejrzeć wschód słońca z widokiem na Beskidy i Tatry.

Jesień w górach

Jaworz – Beskid Wyspowy

Jaworz to szczyt w Beskidzie Wyspowym, który bardzo lubimy i czujemy się tam świetnie podczas każdej wizyty. Tak samo było tym razem. Słońce wstawało dopiero o godzinie 7:20, więc całkiem późno. W lecie wschody słońca rozpoczynają się po godzinie 4 rano. Będąc pod Jaworzem, nie trzeba nawet wychodzić na wieżę, żeby obejrzeć piękne krajobrazy, dlatego osoby z lękiem wysokości nie mają się o co martwić.

Jaworz - Beskid Wyspowy
Dom pod Jaworzem
Wschód słońca i widok na Tatry z wieży widokowej pod Jaworzem
Widok na Tatry z wieży widokowej pod Jaworzem
Wschód słońca i wieża widokowa pod Jaworzem
Wieża widokowa pod Jaworzem

Wschód słońca w górach – to trzeba zobaczyć!

Wschód słońca w górach trzeba zobaczyć chociaż jeden raz. Myślę, że jak pierwszy raz to zrobimy, to z chęcią będziemy do tego wracać. Kiedyś przygotowaliśmy na bloga specjalny tekst, w którym wyjaśniliśmy wszystkie obawy i niejasności związane ze wschodem słońca w górach. Październik w tym roku sprzyja górskim wędrówkom, dlatego wiele osób wykorzystuje to do granic możliwości. Osoby, które zaplanowały swój urlop na początek jesieni, trafiły w dziesiątkę. Jeszcze nie jest za późno, więc ruszaj na szlak.