Wycieczka w góry z niemowlakiem w wózku – Jodłowiec Wielki

Mrozy ustąpiły, wreszcie zrobiło się ciepło i przyjemnie, dlatego po ponad miesiącu udało się wyjść na pierwszy mini górski spacer. Na pierwszy raz wybraliśmy wzgórze Jodłowiec Wielki znajdujące się w Beskidzie Wyspowym, gdzie dojechać można samochodem i przespacerować się po jego grzbiecie. Spędziliśmy tam 30 minut. Przez około 2 tygodnie werandowaliśmy Maję w domu po kilka minut przy otwartym oknie, żeby co nieco się przyzwyczaiła do chłodnego powietrza.

Pierwsze wycieczki z niemowlakiem w wózku

Na samą górę samochodem nie dotarliśmy Zostawiliśmy go na poboczu przy lasku. Biegnie tam niebieski szlak – odcinek szlaku długodystansowego Tarnów – Wielki Rogacz w Beskidzie Sądeckim. Wózek spakowaliśmy do samochodu tak, że gondola poszła na przednie siedzenie, a dół do bagażnika. Angelika z Mają zawsze podczas jazdy samochodem siedzą z tyłu. Do plecaka wzięliśmy pieluszki, chusteczki i krem. To jest nasze takie minimalne wyposażenie, które zawsze musimy mieć, jeśli jedziemy gdzieś z dzieckiem. Butelki nie potrzebujemy, ponieważ Angelika karmi piersią, także jedzenie Maja ma zapewnione w każdej chwili. Na razie będziemy podróżować z wózkiem, jednak już niedługo planujemy zacząć korzystać z chusty.

Na Jodłowiec Wielki z wózkiem

Jodłowiec Wielki znajduje się 15 minut od naszego domu, dlatego to była krótka wycieczka. Jest to wzgórze w Beskidzie Wyspowym w Paśmie Łososińskim, w zakończeniu bocznego, północno-wschodniego grzbietu. Sąsiaduje z Pogórzem Rożnowskim, o czym możemy się przekonać przekraczając przełęcz świętego Justa. Jodłowiec jest tylko częściowo zalesiony. Dużą część stoków zajmują pola uprawne i zabudowania miejscowości Świdnik

O wyjątkowości Jodłowca można się przekonać, będąc tam o wschodzie słońca. Jeśli się uda to za szczytem Chełm, pokażą nam się Tatry. Widoczny jest także Beskid Sądecki i Beskid Niski. Pamiętam jak chodząc do gimnazjum w Łososinie Dolnej, chodziliśmy na wzgórze co roku, gdy było święto szkoły. Jest to idealne miejsce na pierwszy spacer z dzieckiem i my, zamiast chodzić drogą koło domu będziemy wybierać miejsca ciekawe, do których można dojechać wózkiem bez żadnych problemów. A takie miejsca już niedługo będzie można obejrzeć w kolejnych wpisach.

Zobacz inne wpisy na blogu