Algarve – plaże i ciekawe miejsca południowej Portugalii

Algarve to region w południowej Portugalii. Usłyszeliśmy kiedyś, że gdy przejedziemy z Hiszpanii do Portugalii to zobaczymy przepiękne wybrzeże i niesamowite plaże. Faktycznie – plaże nad Oceanem Atlantyckim i różnorodne klify robiły wrażenie. Nocowaliśmy w okolicy i mieliśmy kilka ciekawych punktów, które chcieliśmy zobaczyć. Spędziliśmy tam dwa dni, ponieważ jechaliśmy wzdłuż wybrzeża. To między innymi tam znajduje się Przylądek Świętego Wincentego, czyli najdalej na południowy-zachód wysunięty punkt kontynentalnej Europy. A co jeszcze warto zobaczyć w Algarve?

Atrakcje i ciekawe miejsca w Algarve – co warto zobaczyć?

Już na początku muszę przyznać, że to jeden z najpiękniejszych regionów w Portugalii – przynajmniej z tych, które udało nam się zobaczyć. Odkryliśmy tam różne ciekawe miejsce i za każdym razem chcieliśmy odkrywać kolejne. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wschodu słońca. Zapakowaliśmy się z naszego noclegu i ruszyliśmy w drogę. W kalendarzu była sobota, więc spodziewaliśmy się, że możemy spotkać więcej osób.

Tavira i okolice

Pierwszym miejscem wartym uwagi są okolice miasta Tavira. Podobno to najpiękniejsze miasto Algarve. Można tam zobaczyć między innymi zabytkowe centrum miasta czy średniowieczny zamek. W okolicy jest także kilka ciekawych plaż, a jedną z nich jest Praia do Barril, do której można dojechać kolejką wąskotorową. Tam także znajdują się kotwice upamiętniające wioskę rybacką, w której mieszkańcy zajmowali się połowem tuńczyka.

Algarve

Na południe od Lagoa

Na południe od Lagoa znajduje się kilka ciekawych miejsc. To właśnie tam spędziliśmy trochę czasu. Był tam np. Szlak Siedmiu Wiszących Dolin (Percurso dos Sete Vales Suspensos) prowadzący po przepięknym terenie. Znajdują się na nim: klify, jaskinie, punkty widokowe czy liczne plaże. Według mapy szlak mierzy około 6 kilometrów w jedną stronę.

Można tam zobaczyć np. Plażę Marinha, a właściwie piękne klify. Rozciąga się na nie panorama z punktów widokowych. Tam można wyruszyć na krótszą lub dłuższą wycieczkę. Dalej jest latarnia morska Alfanzina. Nie można było wejść do środka, jednak mogliśmy zrobić sobie spacer po najbliższej okolicy. Dalej zmierzaliśmy w stronę Carvoeiro, gdzie znajdowało się wspaniałe miejsce – skały Algar Seco. Mogliśmy tam wejść do skalnej jaskini i przejść po drewnianych pomostach. Po skałach nie chodziliśmy ze względu na bezpieczeństwo.

Algarve

Portimao

Jechaliśmy dalej do Portimao. To kolejne ciekawe miasto na południu Portugalii. W okolicy znajduje się Praia dos Tres Irmaos, czyli plaża Trzech Braci. Są tam charakterystyczne formacje skalne znajdujące się w wodzie. Można wybrać się tam na spacer, ale polecamy zdjęć buty, ponieważ woda przepływa przez skały.

Lagos

Kolejnym miejscem było Lagos i dwa ciekawe punkty: Praia Dona Ana oraz Ponta da Piedade. Pierwsze miejsce to plaża, do której można zejść po schodach – tam także są klify. Drugim była Ponta da Piedade. Była tam latarnia morska oraz formacje skalne. Można było tam chodzić po skałach.

Portugalia

Farol do Cabo de Sao Vicente

O tym miejscu już pisaliśmy na początku. To Przylądek Świętego Wincentego i znajdująca się tam latarnia morska. Na jej teren niestety nie mogliśmy wejść, natomiast poszliśmy na spacer wokół. Widoki były przepiękne. Sporo ludzi się tam kręciło, zwłaszcza dużo osób z kamperów. Dla kamperów był specjalny parking i prawie cały był zajęty. Większość przygotowywała się już do nocy. Niedaleko jest miejscowość Sagres i fort z murem obronnym.

To był już nasz ostatni punkt podczas zwiedzania Algarve. Wieczorem kierowaliśmy się już w kierunku północnym na nocleg.