Col de la Forclaz – przełęcz z widokiem na Jezioro Annecy

Col de la Forclaz to alpejska przełęcz znajdująca się we Francji niedaleko miasta Annecy. Położona jest na wysokości 1147 m n.p.m. i warto zwrócić na nią uwagę ze względu na wspaniały widok, który się stamtąd rozciąga. Przepięknie widać Jezioro Annecy oraz otaczające je góry. Przekonaliśmy się, że to miejsce upodobali sobie paralotniarze. Powyżej przełęczy znajdowało się specjalne stanowisko do startu.

Col de la Forclaz

Dojazd na Col de la Forclaz

Na Col de la Forclaz jechaliśmy od strony Faverges. Droga dojazdowa była asfaltowa, chociaż miejscami wąska i musieliśmy uważać na busy dowożące paralotniarzy na górę, albo odbierające ich przy jeziorze, czyli tutaj gdzie lądowali. Widać, że bardzo im się spieszyło. My dojechaliśmy na przełęcz i zatrzymaliśmy się na bezpłatnym parkingu na poboczu.

• Współrzędne parkingu na przełęczy: 45.8081, 6.2447.
Col de la Forclaz

Le Balcon du Lac – restauracja i punkt widokowy

Głównym naszym celem było obejrzenia krajobrazu z balkonu widokowego. Znajdowała się tam restauracja, która na mapie oznaczona jest jako Le Balcon du Lac. Była pora obiadowa, dlatego sporo osób wykorzystywało ten czas i robiło przerwę na jedzenie. Widok z balkonu widokowego był naprawdę przepiękny.

Jezioro Annecy oraz góry mieliśmy na wyciągnięcie ręki. Wszyscy stali i podziwiali latających paralotniarzy. Nie wiem, jakie to jest uczucie tak latać, ale na pewno trzeba mieć sporo odwagi. Zauważyliśmy, że we Francji sporo osób tak lata. Podobnie było pod Mont Blanc w Chamonix. Byliśmy wtedy pod szczytem Le Brevent. Przy stacji pośredniej było stanowisko do lotów. Spędziliśmy na Col de la Forclaz kilkanaście minut i potem jechaliśmy dalej.

Col de La Forclaz – górski trekking

Widzieliśmy, że sporo osób wybierało się lub wracało z górskiego trekkingu. Sprawdziliśmy mapę i okazało się, że najlepiej iść w kierunku szczytu Pointe de la Rochette 1491 m n.p.m. i dalej na Le Collet 1449 m n.p.m. oraz Col de l’Aulp 1424 m n.p.m. Poniżej zamieszczam orientacyjną mapę trasy, jeśli ktoś miałby ochotę się tam wybrać. Trasa mierzy 4 kilometry, a czas jej przejścia to 1 godzina i 45 minut w jedną stronę.

Francja – przewodnik po Alpach

W Alpach we Francji spędziliśmy 6 dni i odwiedziliśmy 22 ciekawe miejca. Sprawdź nasz przewodnik po Alpach Francuskich, w którym opisaliśmy dzień po dniu co zobaczyliśmy. Była to piękna podróż i każdemu polecamy pojechanie pod Mont Blanc.