Brama skalna Kuhstall i Schneiderloch – szlak z Lichtenhainer Wasserfall

Brama skalna Kuhstall i Schneiderloch to kolejne piękne miejsca w Szwajcarii Saksońskiej, które odkryliśmy tuż po zwiedzaniu Bastei. Wycieczkę rozpoczęliśmy z Lichtenhainer Wasserfall – popularnego miejsca, do którego dociera wielu turystów podczas podróży po Niemczech. Warto dotrzeć do skalnej bramy i „błądzić” pomiędzy skałami. Jak tam dotrzeć?

• Parking znajduje się na początku szlaku i jest płatny
  • Dojście do skalnej bramy zajmuje około 45 minut
  • Zwiedzanie tego miejsca jest bezpłatne
  • Tuż obok stoi restauracja
  • Polecamy to miejsce na wycieczkę z dzieckiem

Dojazd na parking Lichtenhainer Wasserfall

Dojazd na parking z miasteczka Bad Schandau zajmuje około 11 minut. Podczas jazdy uważaj na tramwaje z prawej strony, autobusy i samochody z przeciwka oraz rowerzystów. Postój będziesz mieć z prawej strony za stacją. Parking jest płatny – kosztuje 1,50 euro za godzinę. Najpierw wrzucasz pieniądze, a potem wybierasz czas. Nie można płacić kartą. Na miejscu nie ma zasięgu.

Mapa trasy – podstawowe informacje

• Długość szlaku: 3,3 km
  • Czas wycieczki z przerwami: 2 godziny i 30 minut
  • Suma podejść na szlaku: 201 metrów
  • Przy planowaniu wycieczek polecamy mapy.cz

Szlak do skalnej bramy Kuhstall

Szlak do skalnej bramy Kuhstall nie jest trudny. Prowadzi lasem delikatnie pod górę. Po drodze można zobaczyć wiele formacji skalnych. Po wyjściu z parkingu skręciliśmy w prawo i przeszliśmy przez most. Na początku jest mapa, dlatego można zobaczyć, gdzie się znajdujemy. Przeszliśmy nad rzeką Kirnitzsch i skręciliśmy w lewo. Szliśmy chwilę w towarzystwie wody. Na szlaku było sporo ludzi. Podchodziliśmy do góry, a tam zaczęły pojawiać się pierwsze formacje skalne. Na miejsce dotarliśmy bardzo szybko. Przy restauracji było sporo ludzi, akurat była pora obiadowa.

Skalna brama Kuhstall – zwiedzanie

Tuż przy restauracji mieściła się skalna brama. Przeszliśmy przez nią na punkt widokowy ogrodzony barierkami. Wszystko wyglądało bardzo okazale. Byliśmy zachwyceni tym miejscem. Spędziliśmy tam chwilę czasu, a później przeszliśmy przez skalne wejście. Po chwili było bardzo wąskie przejście i schody do góry. Jakoś przecisnęliśmy się pomiędzy ogromnymi skałami i dotarliśmy na samą górę. Tam było kolejne miejsce, z którego obejrzeliśmy wspaniałe krajobrazy. Dalej już schodziliśmy w dół inną drogą – również po schodach, ale już łagodniej. Zeszliśmy na wysokość schroniska, a tam czekało na nas jeszcze jedno miejsce.

Schneiderloch

Na mapie to miejsce znajdziecie jako Schneiderloch. W terenie będzie barierka, koło której trzeba iść. Ścieżka po skałach doprowadzi Cię do wąskiego wejścia do groty. Musisz wspiąć się po kilku klamrach. Trasa jest dwukierunkowa, dlatego przy większej ilości osób może być tłoczno. Spędziliśmy tam około 20 minut. Później wracaliśmy pod restaurację, a dalej tym samym szlakiem na parking. Zobaczyliśmy kolejne piękne miejsce w Szwajcarii Saksońskiej i jesteśmy zachwyceni. Te tereny na każdym kroku mają coś do zaoferowania. Na koniec zobacz również sąsiednią Czeską Szwajcarię.

Co warto zobaczyć w okolicy?

Niedaleko polecamy Ci odwiedzić Most Bastei oraz Mariina skala w Jetřichovických skalách.