Jedzenie na Cyprze – gdzie i co zjeść z kuchni cypryjskiej? Lokalizacje restauracji

Podczas podróży na Cypr udało nam się spróbować tradycyjnego jedzenia w różnych miejscach. Poniżej przedstawiamy lokalizację cypryjskich restauracji, w których jedliśmy lub jedli nasi znajomi, którzy byli z nami podczas tej podróży.

Oprócz tradycyjnej kuchni cypryjskiej i greckiej spróbowaliśmy także kuchni włoskiej, która w każdym państwie smakuje wybornie. Knajpy z pysznymi daniami znajdują się na każdym kroku. Na różnych grupach podróżniczych na Facebooku można znaleźć polecenia konkretnych restauracji. Jeśli jedziesz do danego Państwa, to wyszukaj sobie grupy i za pomocą lupki znajdziesz posty dotyczące restauracji.

Przygotowaliśmy osobny tekst o ponad 60 miejscach, które odwiedziliśmy podczas naszej podróży – sprawdź atrakcje Cypru.

Restauracja Alexander w Larnace

Alexander w Larnace to pierwsza restauracja, w której byliśmy po przylocie na Cypr. Znajduje się tuż przy promenadzie i ma widoki na Morze Śródziemne. Zamówiliśmy pieczone mięsa z frytkami i sałatką oraz pizzę. Tutaj na deser nasi znajomi otrzymali nalewki na spróbowanie, a Maja lody. My nie pijemy alkoholu. W Google ma ponad 2500 opinii i ocenę 4,5. Jedzenie tam było bardzo smaczne.

• Współrzędne miejsca: 34.9120, 33.6376.

Souvlaki.gr w Larnace

Na zakończenie naszej podróży jedliśmy w knajpie Souvlaki.gr w Larnace. To bardziej bar, w którym można zamówić coś na szybko. Były tam oczywiście suwlaki, czyli takie szaszłyki. Oprócz tego zamówiliśmy pieczoną kiełbaskę w bułce z frytkami i warzywami. Ta cypryjska restauracja ma ponad 2900 opinii i ocenę 4,6.

• Współrzędne miejsca: 34.9113, 33.6363.

Spring Of Life Forever w Amarjeti

Spring Of Life Forever to rodzinna restauracja, która znajduje się na drodze w Góry Troodos. Oprócz dania z kuchni cypryjskiej zamówiliśmy także makaron z serem halloumi. Ten ser znajduje się na liście produktów o chronionej nazwie pochodzenia. Na koniec otrzymaliśmy gratis w postaci małych pączków z syropem karobowym. Mieliśmy jeszcze zamówić mousakę, czyli zapiekankę z bakłażanem, mięsem mielonym, ziemniakami i warzywami, ale już nie mieliśmy miejsca. Ta restauracja ma ponad 260 opinii i ocenę 4,7.

• Współrzędne miejsca: 34.8231, 32.5874.

Lefkara Biscuit Cafe by Afroditi Nikolaou w Lefkarze

To bardziej kawiarnia i cukiernia. Znajduje się w Lefkarze, która słynie z koronek. Co w niej jest ciekawego? Gdy tam przyszliśmy, to okazało się, że Pani Afroditi Nikolaou mówi po polsku. Nawet napisy były w języku polskim. Tam skusiliśmy się na deser w postaci domowej szarlotki i lodów na ciepło. Zobacz nasze zwiedzanie Lefkary.

• Współrzędne miejsca: 34.8665, 33.3063.

Coral Oasis Tavern w Peyia

Tutaj jedli nasi znajomi. Mówili, że dostali tyle jedzenia, że nie szło przejeść. Tam można zjeść tradycyjne meze, czyli zestaw potraw. Najczęściej jest to: plaster sera feta, oliwki z oliwą przyprawione (np. posypane oregano) i podane z pieczywem. Restauracja ma ponad 350 opinii i ocenę 4,2.

• Współrzędne miejsca: 34.8578, 32.3667.

Il forno w Nikozji

Il forno znajduje się w Nikozji – stolicy Cypru. Tam poszliśmy do włoskiej restauracji na pizzę. Do tego zamówiliśmy jeszcze lazanię. Włoska kuchnia wszędzie smakuje bardzo dobrze, więc i tutaj także tak było. Restauracja ma ponad 600 opinii i ocenę 4,3.

• Współrzędne miejsca: 35.1714, 33.3611.