La Flegere i kolejka Index – wjazd z Chamonix

La Flegere to kolejny punkt naszej podróży po Alpach we Francji. O poranku byliśmy na sąsiednim szczycie Le Brevent, o którym już pisaliśmy na blogu, a teraz jechaliśmy już drugą kolejką o nazwie Flegere z Chamonix. Mieliśmy zakupiony karnet dzienny na kolejki w najbliższej okolicy i skorzystaliśmy z tego. Zapłaciliśmy 39 euro i skorzystaliśmy z kolejek: Le Brevent, La Flegere oraz Domaine de Balme – Vallorcine. Przygotowaliśmy już na bloga podsumowanie naszej podróży w Alpy Francuskie. Jest to 6-dniowy plan zwiedzania.

La Flegere i kolejka Index

Parking w Chamonix przy dolnej stacji kolejki

Parking znajdował się przy dolnej stacji kolejki. Byliśmy po godzinie 11 i znaleźliśmy ostatnie miejsce parkingowe. Postój był bezpłatny.

La Flegere – dolna stacja kolejki

Z parkingu od razu widzieliśmy wejście do dolnej stacji kolejki. Weszliśmy przez duże drzwi i stanęliśmy przed kasą biletową. Mieliśmy kupiony karnet, dlatego od razu poszliśmy na wjazd. Jeśli nie masz kupionego biletu wcześniej, to możesz go kupić na miejscu.

Przed nami do kolejki nie było nikogo, więc jechaliśmy od razu. Przywitał nas na dole bardzo miły pan. Wagoniki kursowały co chwilę. Była to kolejka gondolowa, a w jednym wagoniku mieściło się 6-8 osób. Wjechaliśmy na górę w jakieś 8 minut. Po drodze widzieliśmy, jak zostawiamy Chamonix w dole, a u góry pięknie prezentował się Mont Blanc.

La Flegere i kolejka Index

La Flegere – górna stacja kolejki (szlaki trekkingowe)

Dotarliśmy na górę i tutaj było już więcej osób. Mieliśmy kilka możliwości. Pierwszą, było pozostanie tutaj i oglądanie widoków (ewentualnie zjedzenie czegoś w barze), drugą opcją był wjazd kolejką Index jeszcze wyżej, a trzecim wariantem była wędrówka którymś ze szlaków trekkingowych rozpoczynających się w tym miejscu. My wjechaliśmy kolejką Index jeszcze wyżej, ale o tym za chwilę.

Od górnej stacji kolejki startuje widokowy szlak nad Lac Blanc. Jest to jeziorko położone w bardzo malowniczym miejscu. Niektórzy mówią, że jest to jeden z najpiękniejszych szlaków trekkingowych pod Mont Blanc. Szlak w jedną stronę mierzy 3 kilometry (1,20h, 490 metrów w pionie). Chwilę dalej są jeszcze dwa jeziorka: Lac des Cheserys oraz Lac de la Perseverance. My także mieliśmy obok górnej stacji małe jeziorko.

Alpy Francja

Kolejka Index pod szczyt Index de la Gliere 2595 m n.p.m.

My wjechaliśmy sobie kolejką Index pod szczyt Index de la Gliere. Kilka osób się na niego wspinało. Jechaliśmy na górę dłużej niż wcześniej, bo jakieś 12 minut. Tutaj już mieliśmy kolejkę krzesełkową i osoby z lękiem wysokości mogą mieć problemy, żeby z niej skorzystać. Na tę kolejkę również obowiązywał karnet, o którym pisaliśmy. Po wjeździe na samą górę obejrzeliśmy wspaniałe krajobrazy na najwyższe szczyty Alp. Później wracaliśmy tymi samymi kolejkami w dół.