Porto Katsiki – przepiękna plaża w Grecji na Lefkadzie

Porto Katsiki to przepiękna plaża znajdująca się w Grecji na Wyspie Lefkada. To malownicza plaża położona przy klifach. Z parkingu prowadzi do niej kilkadziesiąt schodów, ale warto je pokonać, żeby trafić w to piękne miejsce. Całą plażę można oglądać z parkingu, na którym mieści się punkt widokowy. W okresie wakacyjnym Porto Katsiki jest chętnie odwiedzana przez turystów, ale i przez miejscowych. My podróżując w lutym natknęliśmy się na ludzi w kamperach, którzy wybrali tę miejscówkę na postój.

O wschodzie słońca byliśmy na południowym krańcu wyspy, gdzie znajduje się latarnia morska. Kolejnym miejscem była właśnie plaża, do której jechaliśmy samochodem. Wyznaczyliśmy sobie w nawigacji Porto Katsiki i ruszyliśmy przed siebie.

Porto Katsiki

Porto Katsiki – jak dojechać?

Zjazd do plaży zaczyna się na wysokości Taverna Oasis. Prowadzi do niej asfaltowa droga, która miejscami jest węższa, więc trzeba uważać przy mijaniu się z innymi samochodami. Kampery i vany tam dojechały, więc chyba nie jest tak źle. Wyspa Lefkada jest taka, że w centrum mamy góry, a do plaży należy zjeżdżać w dół, zwłaszcza w południowo zachodniej części. Tak było i tutaj – jechaliśmy cały czas w dół. Co jakiś czas mijaliśmy kolejne budynki – niektóre chyba nawet obiekty noclegowe.

Parking przy plaży

Z parkingiem jest dziwna sytuacja. Teraz poza sezonem nikt nie pobierał opłat, ale patrząc po opiniach w Google, wydaje się, że ktoś pobiera opłaty na czarno. Ludzie piszą, że jest płatne 5 lub 10 euro. A gdy tam byliśmy, to widzieliśmy znak, że parking jest bezpłatny, więc do końca nie wiemy dokładnie jak jest. W sezonie działa tam także jakaś restauracja.

Kilkaset metrów wcześniej są różne zatoczki, na których jest miejsce, ale nie wiemy, czy to dobra opcja na zatrzymanie.

Porto Katsiki

Schody na plażę i widok na klify

Minęliśmy zamkniętą restaurację i zeszliśmy w dół po kilkudziesięciu schodach. Plaża była bardzo urokliwa i znajdowała się pomiędzy klifami. W skałach na dole były małe jaskinie. Plaża Porto Katsiki była kamienista – kamienie były i większe i mniejsze. Tutaj z początku niewiele było płytkiego. Dopiero gdy poszliśmy bardziej w lewo, to tam zrobiło się bardzo płytko, więc lepiej dla dzieci.

Widok na tej plaży robił duże wrażenie. Na skałach widniały informacje, że mogą spadać kamienie, dlatego lepiej nie rozkładać się z plażowaniem blisko skał. Spotkaliśmy tam także kilku wędkarzy. Byliśmy około południa. Ludzie, którzy przyjeżdżali, to raczej oglądali wszystko z wysokości parkingu i nie schodzili na dół.

Na koniec zachęcamy do opisu naszej podróży na Bałkany. Przygotowaliśmy o tym osobny wpis.