Siemierzycka Góra koło Bytowa – trasa do wieży widokowej

Siemierzycka Góra to bardzo ciekawe wzniesienie z wieżą widokową, mierzące 256 m n.p.m. Znajduje się 10 kilometrów od Bytowa w województwie pomorskim. Zatrzymaliśmy samochód na parkingu, około 15 minut drogi do wieży widokowej. Do przejścia mieliśmy około 1,4 km.

• Najlepiej dojechać od strony Bytowa. W Niezabyszewie trzeba skręcić w lewo na Płotowo.

Parking przy szlaku do wieży widokowej na Siemierzyckiej Górze

Parking przy ścieżce przyrodniczej do wieży widokowej był bezpłatny. Obok niego znajdowała się drewniana wiata i miejsce do odpoczynku. Była także mapa więc dobrze wiedzieliśmy, gdzie mamy iść.

• UWAGA! Po wpisaniu w Google – Siemierzycka Góra, pokaże Ci się inne wzniesienie, nad Miastkiem. Skorzystaj z poniższych współrzędnych.
  • Współrzędne parkingu do wieży widokowej: 54.0934, 17.4244.

Jezioro Czarnik

Ruszyliśmy przed siebie, mając z prawej strony jezioro Czarnik. Poszliśmy kilka minut i zobaczyliśmy pierwsze oznakowanie naszej ścieżki. Była to tabliczka wskazująca drogę do wieży widokowej. Maszerowaliśmy przez las, a z lewej strony widzieliśmy chowające się między drzewami jezioro. Trasa wiodła cały czas po prostym. Trawersowaliśmy zbocza maleńkiego wzgórza.

Tablice ścieżki edukacyjnej na trasie

W międzyczasie pojawiła się tablica edukacyjna, która powstała tutaj ze względu na wytyczono ścieżkę przyrodniczą. Szliśmy cały czas przez las. Widoków na razie nie mieliśmy żadnych. Po około 15 minutach drogi, zobaczyliśmy kolejne oznakowanie do wieży widokowej i ścieżki przyrodniczej, a chwilę dalej przewróconą tablicę edukacyjną. Co jakiś czas przechodziliśmy także obok kamieni.

Wieża widokowa

Po kolejnych 5 minutach doszliśmy na większe skrzyżowanie leśnych dróg. Do wieży mieliśmy jeszcze tylko kilka kroków. Rozpoczęliśmy delikatne podejście. Na tablicy informacyjnej mogliśmy przeczytać, jak powinniśmy zachowywać się w lesie. Była także informacja o dzikach. Szliśmy pod górę, wijącą się między drzewami ścieżką. Za nimi widzieliśmy już wierzchołek wieży widokowej, czyli naszego głównego celu.

Tuż przed samą wieżą, pojawił się drewniany płot, który mieliśmy z prawej strony. Doprowadził nas pod pierwsze piętro konstrukcji oraz na sam szczyt, czyli na Górę Siemierzycka.

Góra Siemierzycka na Pojezierzu Bytowskim

Góra Siemierzycka mierzy 256 m n.p.n. Ustępuje wysokością najwyższemu szczytowi województwa pomorskiego, czyli Wieżycy. Wieżyca mierzy 328 m n.p.m. i również na niej znajduje się wieża widokowa. Tutaj na Górze Siemierzyckiej platforma widokowa powstała w 2020 roku. Chociaż to nie pierwsza wieża w tym miejscu. Wcześniej stała tutaj konstrukcja jeszcze przed wybuchem I wojny światowej. Kolejną wieżę zbudowano w 2005 roku, ale zdemontowano ją w 2017. Powodem był zły stan techniczny.

Obecnie wieża mierzy 21 metrów, znajduje się na niej 5 podestów widokowych, a najwyższy taras na wysokości 17 metrów. Rozciągają się z niej piękne widoki, ale niestety my trafiliśmy na nieco ograniczone przez pogodę.