Familiada, czyli wędrowanie z dziećmi na Dąbrowską Górę i Klimkówkę

Familiada to cykl naszych wycieczek, w której uczestniczą dzieciaki. Na krótkiej wyprawie 28 lutego na Pogórze Rożnowskie byli z nami siostra Angeliki – Lucyna i jej chłopaki – Kamil i Sebastian. Mieliśmy mało czasu, bo w południe planowaliśmy jechać na pogrzeb do Limanowej, tragicznie zmarłych Góromaniaków – Marka i Henryka, którzy zginęli na tatrzańskim szlaku.

Mieliśmy tylko 3 godziny na jakąś wycieczkę, dlatego wybraliśmy spacer na Dąbrowską Górę i Klimkówkę z miejscowości Ubiad. Samochód zostawiliśmy koło stadionu piłkarskiego w tamtejszej miejscowości i ruszyliśmy na zieloną ścieżkę. Jest to szlak stworzony przez Polskie Towarzystwo Tatrzańskie.

Nasz szlak

Trasa prowadzi drogą asfaltową, mało ruchliwą przez jakieś 3 kilometry. Nie spotkamy na niej jakichś większych podejść, dlatego jest to bardzo fajna trasa na spacer, bieganie czy rower. Widoki na niej są fantastyczne jednak przy takiej pogodzie jaką my mieliśmy to nie mogliśmy ich podziwiać.

Trasa na Dąbrowską Górę
I jest ekipa 🙂

W połowie drogi dochodzą do nas stacje drogi krzyżowej, które idą od samego kościoła w Wielogłowach. Raz w roku wspólnie wszyscy mieszkańcy wędrują tą drogą, a tak to można w każdej chwili samemu ją odbyć.

Stacja XI

Droga dochodzi do pięknej kapliczki wybudowanej dla upamiętnienia wizyty Jana Pawła II na Ziemi Sądeckiej dnia 16 czerwca 1999 roku. Ufundowana została przez mieszkańców Ubiadu.

Ostatnia stacja drogi krzyżowej

Kilkanaście metrów wyżej znajduje się szczyt Dąbrowskiej Góry mierzący 583 m n.p.m.. Obiecaliśmy sobie, że wrócimy tutaj jak będzie ładna pogoda, żeby dostrzec widoczne w pobliżu Jezioro Rożnowskie.

Szczyt Dąbrowskiej Góry

Wróciliśmy do kapliczki, żeby zrobić przerwę na śniadanie. Towarzyszyły nam przy tym małe psiaki.

Zjedliśmy śniadanie i wróciliśmy tą samą drogą do samochodu. Następnie przejechaliśmy 2 kilometry dalej i wyszliśmy na szczyt Klimkówka mierzący 512 m n.p.m., na którym znajduje się krzyż. Jak jest dobra pogoda to można oglądać z niego Tatry.

Klimkówka (512 m n.p.m)

Dla potwierdzenia moich słów, przedstawiam Wam Tatry, które można ujrzeć z Klimkówki przy dobrej pogodzie. To zdjęcie akurat zostało wykonane podczas zachodu słońca.

Tatry z Klimkówki

Po wycieczce pojechaliśmy z Angeliką na pogrzeb zmarłych ludzi gór do Limanowej – Marka i Henryka, żeby towarzyszyć im w ich ostatniej drodze. Wieczne odpoczywanie racz im dać Panie…