Klify Dingli i Ta’Dmejrek – najwyższy szczyt Malty (dojazd autobusem)

Klify Dingli (Dingli Cliffs) to jedna z największych przyrodniczych atrakcji na Malcie. Robią wrażenie, gdy ogląda się je z punktów widokowych. Właśnie tam znajduje się Ta’Dmejrek będący najwyższym szczytem Malty. To był jeden z głównych powodów, dla których przylecieliśmy na wyspę. Wzniesienie zdobyliśmy już w drugim dniu naszej przygody nad Morzem Śródziemnym. Polecamy Ci także wycieczkę na wyspę Gozo. Zastanawialiśmy się, czy tam pojechać i to była bardzo dobra decyzja, ponieważ Gozo jest przepiękne. Zobacz nasz osobny wpis o atrakcjach Malty.

Klify Dingli i Ta'Dmejrek

Klify Dingli autobusem – jak dojechać?

Na Malce nie wypożyczaliśmy samochodu, tylko korzystaliśmy z komunikacji miejskiej. Kupiliśmy wcześniej Explore Card na 7 dni, dzięki której mieliśmy nielimitowane przejazdy.

Aby dojechać autobusem na Klify Dingli, to zobaczyliśmy na rozkład do miejscowości Dingli. My jechaliśmy z Valletty (stolica). Potem z przystanku mieliśmy około 20 minut, żeby dotrzeć na pierwsze punkty widokowe przy kaplicy Marii Magdaleny. My wędrowaliśmy szlakiem przed siebie przez kilkanaście kilometrów, ale Ty możesz np. dotrzeć tylko na punkty widokowe i potem wrócić.

Z Valletty do Dingli dojedziesz autobusem 52. Kurs jest np. o 6:30 lub 7:00 i ogólnie co pół godziny. To jest kurs bezpośredni, ale można też łączyć różne trasy.

Bezpośrednio na przystanek przy klifach kursuje autobus linii 201 na trasie lotnisko (A3) – Rabat. On jest co godzinę. Też można zaplanować przejście przez punkty widokowe i potem powrót. Z autobusami nie mieliśmy problemu – przeważnie były opóźnione o kilka minut. Pamiętaj, tylko żeby machnąć ręką, aby kierowca się zatrzymał. Bardzo fajnie działał rozkład na Google Maps, ale jest również oficjalna strona www.publictransport.com.mt, a nawet aplikacja.

Ta’Dmejrek – najwyższy szczyt Malty

Najwyższym szczytem Malty jest Ta’Dmejrek i zalicza się go do Korony Europy. Uwaga! Mierzy zaledwie 253 m n.p.m. i znajduje się przy drodze. Wystarczą 2 minuty, żeby dotrzeć na niego z drogi głównej. W okolicy działa kamieniołom, dlatego wszędzie są informacje o zakazie wejścia. Ogólnie to nie ma jakiegoś większego szału, ale widoki za to są cudowne. Jeśli ktoś zdobywa szczyty do Korony Europy, to musi tam dotrzeć. To był jeden z naszych głównych celów podróży na Maltę, więc bardzo się cieszyliśmy ze zdobycia.

Zobacz poniżej mapę naszego szlaku.

najwyższy szczyt Malty

Klify Dingli – punkty widokowe

Polecamy przejść trasę od St. Mary Magdalene Chapel do Dingli cliffs viewpoint. To zaledwie 2 kilometry w jedną stronę, a można oglądać cudowne krajobrazy. Poniżej współrzędne dwóch najlepszych punktów widokowych.

1. Kaplica św. Marii Magdaleny w Dingli: 35.8518, 14.3856.
  2. Dingli cliffs viewpoint: 35.8419, 14.3979.

To drugie miejsce koniecznie polecamy zobaczyć. Znajduje się 5 minut od drogi głównej, ale widok na klify oraz skały, które się tam znajdują są cudownie. Możesz potem wrócić do drogi, bo my szliśmy dalej w kierunku Ghar Lapsi Divesite.