Blue Grotto – Malta. Punkt widokowy na Błękitną Grotę

Blue Grotto to obok Klifów Dingli, jedna z najpiękniejszych atrakcji przyrodniczych na Malcie. Oba te miejsca znajdują się niedaleko siebie. My dotarliśmy na punkt widokowy, z którego wspaniale widać łuk skalny, a chętni mogą dopłynąć do groty łodziami. Kolor wody jest tam oszałamiający. Ta jaskinia dostępna jest tylko od strony morza. Ma 90 metrów długości i 40 metrów wysokości. Zobacz nasz przewodnik po atrakcjach Malty.

MYNASZLAKU GŁOSOWANIE

Od razu polecamy Ci wycieczkę na wyspę Gozo. My tam byliśmy i jesteśmy zachwyceni.

Blue Grotto - Malta. Punkt widokowy na Błękitną Grotę

Jak dojechać do Blue Grotto?

Tutaj może zacznę od tego, że wycieczkę można podzielić na dwie części:

1. Tylko punkt widokowy przy drodze głównej.
  2. Rejs łodzią do groty – Wied iż-Żurrieq.

Jeśli jedziesz samochodem, to na punkt widokowy wyznacz sobie w nawigacji – Blue Wall and Grotto Viewpoint, a do łódek Blue Grotto Boat Service.

Jeśli jedziesz autobusem, to kursuje tam linia 201 na trasie lotnisko – Rabat. Na lotnisku przystanek Aiport 1, a potem na punkcie widokowym Panorama. Na dole przy łódkach przystanek Grotto.

Dojazd z lotniska zajmuje około 10 minut. Tutaj jeszcze zostawiam link do trasy przejazdu autobusu: www.publictransport.com.mt/en/route/201.

Blue Grotto - Malta. Punkt widokowy na Błękitną Grotę

Punkt widokowy na Błękitną Grotę

Dojście z parkingu lub przystanku zajmuje 2 minuty. Wystarczy zejść w dół po drewnianej platformie. Jeśli przyjechałeś samochodem, to pamiętaj o odpowiednim parkowaniu i niestawaniu na liniach przystankowych. Widzieliśmy, że służby jeździły i wystawiały mandaty.

Widok na łuk skalny robi wrażenie. To miejsce warto zobaczyć i chociaż nie płynęliśmy łódką, to bardzo cieszyliśmy się, że widzimy ten krajobraz na własne oczy. My przywędrowaliśmy tutaj szlakiem z Digni, który mierzył około 12 kilometrów i prowadził wybrzeżem.

Wejście na punkt widokowy jest bezpłatny i dostępny przez całą dobę. Im później będziesz, tym będzie więcej ludzi. Przyjeżdżają tutaj różne wycieczki zorganizowane.

Błękitna Grota
Malta - najpiękniejsze miejsca
MYNASZLAKU NIEZNANE MIEJSCA

Rejs łodzią do Blue Grotto

Z rejsu łodzią nie korzystaliśmy, ale na wycieczce objazdowej była z nami para, która korzystała i bardzo im się podobało. Rejs łodzią dla dorosłego to 10 euro, a dla dziecka 5 euro. Przepłynięcie trwa 20 minut.