Pogórze Rożnowskie: Majówka 2016 na Bukowcu w gminie Korzenna

Majówka, Majówka, Majówka na Bukowcu. Coroczna impreza organizowana w gminie Korzenna to bardzo ciekawe wydarzenie. Tego roku było to połączenie otwarcia sezonu turystycznego w gminie i na Pogórzu. Od godziny 14 można było aktywnie w nim uczestniczyć. Każdy po prostu znalazł coś dla siebie. Zaś na sam koniec o 18 została odprawiona Msza Święta w intencji Ojczyzny wraz z nabożeństwem majowym.

Od samego początku można było wziąć udział w „Rajdzie Nietoperza”. Blisko 70 osób rodzinnie jechało w rajdzie rowerowym. Po czym w czasie wydarzenia w części rozrywkowej uczestnicy wzięli udział w losowaniu nagród. W kościele parafialnym został zorganizowany panel prelekcyjny, w którym mieliśmy zaszczyt przedstawić kadry z terenu gminy Korzennej, ale zacznijmy od początku. Jako pierwszy Marek Lorczyk przedstawił nam prezentacje pt. „Mój jaskiniowy świat”. Prelekcja była bardzo interesująca, poznaliśmy życie Pana Marka i jego wypady pod ziemię. Zobaczyliśmy piękno podziemnego świata, w którym zapewne ja nie będę. W jaskiniach jest cudnie, ale ja preferuję tylko wędrówki po twardym gruncie. 🙂

Marek Lorczyk

Kolejne wystąpienie należało do Piotra Firleja, który przedstawił naszych przyjaciół rozrabiaków, czyli podkowce małe. W prezentacji „Podkowiec lubi Bukowiec” podglądnęliśmy ich życie i przybliżyliśmy sobie wiedzę na ich temat. Jak sami wiecie są to milutkie ssaki, które są potrzebne ludziom.

Piotr Firlej

Kolejna i ostatnia była prezentacja „Gmina Korzenna w obiektywie”, gdzie my pokazaliśmy piękno terenu i wiele miejsc, gdzie można wybrać się na wycieczkę, a nie koniecznie musi to być Rezerwat Cisów czy Rezerwat Diable Skały. Gmina położona jest na takim terenie, gdzie ciekawie można spędzić czas, czy to chodząc na szczyty czy jeżdżąc po pogórzańskich terenach rowerem.

Ja 🙂
Źródło: www.korzenna.pl

Oczywiście przyszedł czas na część rozrywkową, która miała miejsce na placu przed kościołem. Czas zebranym umilili śpiewający laureaci, którzy wzięli udział w II Konkursie Piosenki Turystycznej „Szła Piosenka Leśną Drogą”, po nim zostały rozlosowane wspomniane wyżej nagrody wśród uczestników „Rajdem Nietoperza”.

W tym samym czasie część zebranych mogła podziwiać pokaz kawaleryjski grupy z Niepołomic, która przyjechała na zaproszenie organizatorów.

Oczywiście chętni mogli wybrać się ścieżką po Rezerwacie Diable Skały, skorzystać z przygotowanych atrakcji, wziąć udział w zagadkach zadawanych na stoisku o podkowcach. Chętni mogli dowiedzieć się o Skamieniałym Mieście i imprezie Otwarte Wrota Pogórza, która będzie miała niebawem miejsce czy po prostu usiąść i coś przegryźć. Ale oczywiście nie w spokoju, bo na terenie Bukowca szalała przebrzydła czarownica z sąsiedztwa, która przyleciała tutaj z Ciężkowic.

Na sam koniec imprezy uczniowie z Zespołu Szkół z Korzennej przedstawili montaż słowno – muzyczny z okazji 225. rocznicy  uchwalenia Konstytucji 3 maja i rozpoczęła się Msza Święta w intencji Ojczyzny.

Serdecznie zachęcamy do odwiedzin naszych stron na Facebooku, TwitterzeGoogle+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentujcie i polecajcie znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.