Czarna Góra w Górach Obkaskich – najwyższy szczyt województwa kujawsko-pomorskiego

Czarna Góra mierząca 188,8 m n.p.m. w Górach Obkaskich, to najwyższe wzniesienie województwa kujawsko-pomorskiego, leżące w gminie Kamień Krajeński. Jest również najniższym szczytem należącym do Korony Polski spośród 16. województw. Obszar jest zalesiony, dlatego z samego szczytu, jak i szlaku dojściowego niewiele widać. O tym, że szczyt istnieje i w ogóle taki projekt, jak Korona Polski, mało ludzi wie – nawet miejscowych. Niedawno w podróży po północnej Polsce zdobyliśmy do kolekcji także najwyższe wzniesienie województwa pomorskiego Wieżycę, która jest znana głównie z wieży widokowej i stoku narciarskiego.

MYNASZLAKU GŁOSOWANIE MYNASZLAKU GŁOSOWANIE
Czarna Góra w Górach Obkaskich

Czarna Góra – jak dojść na szczyt?

W kierunku Czarnej Góry jechaliśmy od strony Borów Tucholskich, ponieważ tam mieliśmy swój nocleg. Pierwszym punktem było dotarcie na prowizoryczny parking leśny, czyli pobocze drogi między lasem a polem uprawnym. Minęliśmy miejscowość Obkas i wypatrywaliśmy skrętu w lewo na zieloną ścieżkę rowerową. Jechaliśmy za nawigacją, dlatego bez problemów trafiliśmy na miejsce. Samochód pod Czarną Górą można zatrzymać w tym miejscu: współrzędne – 53.560530, 17.562897.

Wychodzimy z samochodu i kierujemy się prosto przed siebie. Idziemy cały czas razem z drogą, która wyznacza granicę lasu. Jak wejdziemy w końcu między drzewa, to idziemy bardziej w prawo lekko pod górę. Po kilkuset metrach będzie większe skrzyżowanie. Tam odbijamy ostro w lewo i idziemy za drogą do kolejnego odbicia w prawo. Dalej na szczyt będzie prowadził nas szlak turystyczny. Trasa prowadzi intuicyjnie, dlatego ciężko się tam zgubić. Najwyższy punkt, czyli Czarną Górę 188,8 m n.p.m. zdobyliśmy po około 30. minutach i dwóch kilometrach trasy.

Czarna Góra – Góry Obkaskie

Na najwyższym punkcie województwa kujawsko-pomorskiego, Czarnej Górze znajdują się ławki, oznaczenie szczytu, kamienny słupek geodezyjny oraz dwie tablice. Na jednej znalazły się ciekawostki dotyczące szczytu i atrakcji, które warto zobaczyć w najbliższej okolicy, a na drugiej została opisana legenda dotycząca szczytu i mieszkańców pobliskiej miejscowości. Jeśli ktoś lubi tajemnicze klimaty, miejsca bez ludzi, to Czarna Góra jest świetnym pomysłem na popołudniową, rodzinną wycieczkę, a inne ciekawe miejsca na terenie województwa dodaliśmy do specjalnej zakładki – atrakcje w województwie kujawsko-pomorskim.