FORST – gdzie kręcono sceny? Podróż śladami serialu Netflixa | MAPA

Gdzie kręcono sceny do serialu Forst, którego możemy oglądać od 11 stycznia na platformie Netflix? Oczywiście w Tatrach, na Słowacji oraz Warszawie, Nowym Targu, Szczawnicy, Zakopanem i wielu innych miejscach. Przeczytaliśmy wszystkie części serii o Forście autorstwa Remigiusza Mroza i jesteśmy wielkimi fanami tej serii. Obejrzeliśmy film i uczucia mamy mieszane, bo spodziewaliśmy się więcej akcji na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego i górskich szlakach.

Borys Szyc, czyli komisarz Forst. Gdzie kręcono serial?

Poniżej wskażę lokalizacje, których jesteśmy pewni, że sceny były tam kręcone. Wiele z tych miejsc już kiedyś odwiedziliśmy podczas naszych podróży. Są też miejsca, o których dokładnie nie wiemy. Tutaj tylko namiastka tego, co możemy odkryć podczas podążania śladami komisarza Forsta.

Książki Mroza Forst

Dom (przyczepa) Forsta

Dokładnej lokalizacji domu, a właściwie przyczepy Forsta nie znamy. Być może została tam ustawiona na potrzeby serialu. Z kadru, gdzie pokazane są widoki, być może jest to Kościelisko.

24 stycznia napisał do nas Piotr Tabor z informacją o przyczepie Forsta.

Informuję, że znalazłem dom (przyczepę) Forsta. Została umieszczona na potrzeby serialu, ale najnowsze zdjęcia Google ją uchwyciły. Dom, który w serialu należał do Jędrzeja, ojca Staszka, to popularny już plener (kręcono tam również Szpilki na Giewoncie). Lokalizacja znajduje się w Kościelisku, na Salamandrze, dosłownie naprzeciwko Opuszczonego Wojskowego Domu Wczasowego Salamandra – na zdjęciach w Google Maps widać, że w momencie kręcenia filmu, przy wjeździe do opuszczonego ośrodka, jest sporo wozów ekipy, możliwe, że w opuszczonych wnętrzach budynku też coś kręcili.

• Współrzędne: 49.296863,19.903151

Giewont: tutaj wszystko się zaczęło. A może to jednak nie Giewont?

Giewont: sprawa oczywista, ponieważ główny podejrzany nazywany jest bestią z Giewontu. Wchodziliśmy tam zimą i jest to niebezpieczna góra, na której należy zachować szczególną ostrożność. Oczywiście nie wolno wchodzić na krzyż tak jak Forst oraz bestia.

Dostaliśmy 14 stycznia wiadomość od Pani Martyny, która mieszka w Leśnicy.

„Dzień dobry! Piszę do Państwa ze sprawą dotyczącą wpisu na Państwa blog o serialu pt. „Forst”. Sceny w serialu z Giewontem nie były tam nagrywane. Były nagrywane przy Krzyżu Jubileuszowym w Leśnicy (wieś koło Białki Tat. i Bukowiny Tat.). Mieszkam tutaj i wiem, że ten serial podczas kręcenia go, w mojej wsi zaczęły się kontrowersje na temat, że proboszczowi naszej parafii nie powiedziano o człowieku, który będzie wisiał.

Netflix FORST

Słowacja: pierwszy odcinek i napis Forst

W pierwszym odcinku na samym początku mamy napis FORST, a w tle pięknie wyglądają Tatry od strony słowackiej. Najwyższy szczyt z prawej strony to Łomnica, na której później będzie działa się akcja. Ten widok można zobaczyć w miejscowości Młynica. Samochód porusza się po drodze 3093. W Młynicy kiedyś mieliśmy nocleg i ten widok zapamiętaliśmy. 🙂

• Współrzędne: 49.1026, 20.3238.

Szczawnica: ulica Szlachtowska i droga na Jaworki

Tutaj akcja rozgrywa się w Szczawnicy. Na poniższym zdjęciu samochód z Forstem kieruje się na Jaworki. Charakterystyczna jest góra z tyłu oraz potok Grajcarek. Potem Forst ze Szrebską również jadą przez Szczawnicę.

• Współrzędne: 49.4201 20.4996.

Krościenko nad Dunajcem: most

Inna scena z samochodem rozgrywa się w Krościenku nad Dunajcem na moście, który kieruje się w stronę Szczawnicy.

• Współrzędne: 49.4414, 20.4292.

Przełom Białki: trzecia ofiara

Przełom Białki faktycznie jest Przełomem Białki. Jak nie jesteśmy pewni Kalatówek (kolejna zbrodnia), to tutaj wiemy na 100 procent. Byliśmy tam i miejsce jest przepiękne. Można to miejsce zobaczyć już na początku drugiego odcinka.

• Współrzędne: 49.4290, 20.1286.

Tatrzańska Jaworzyna i kościół św. Anny

Ta scena rozgrywa się po stronie słowackiej w Tatrzańskiej Jaworzynie na cmentarzu przy kościele św. Anny. Można ją zobaczyć w drugim odcinku.

• Współrzędne: 49.2655, 20.1395.

Czarna Góra: panorama na Tatry

Kolejna scena z samochodem i piękna panorama z miejscowości Czarna Góra w pobliżu Białki Tatrzańskiej.

• Współrzędne: 49.3745, 20.1297.

Zdziar na Słowacji: spotkanie Forsta z Franciszką

Forst z Franciszką w trzecim odcinku spotkał się na parkingu przed wjazdem do centrum miejscowości Zdziar. To piękny punkt widokowy oraz miejsce startu na górskie szlaki.

• Współrzędne: 49.2736, 20.2291.

Łomnica w Tatrach Słowackich

Na Łomnicy rozgrywa się najważniejsza scena w trzecim odcinku. Widać wjazd kolejką, pomieszczenia na zewnątrz, jednak środek to już nie Łomnica. Nie ma tam tyle miejsca. Dostaliśmy informację, że to Jazz Bar w Szczawnicy. Bardzo polecamy wycieczkę na Łomnicę. Przepiękne miejsce.

Metalowy taras na Łomnicy: kolejna ofiara

W filmie na początku 4. odcinka widać metalowy taras. Znajduje się on na Łomnicy, ale na potrzeby serialu część ściągnięto. Zobacz, jak faktycznie wygląda.

Muzeum Tatrzańskie

W serialu można oglądać scenę, w której bohaterowie idą po schodach w stronę Muzeum Tatrzańskiego. To w rzeczywistości Inhalatorium znajdujące się w Szczawnicy.

Forst Netflix Mróz

Kalatówki

Nie jesteśmy pewni, czy faktycznie scena z ofiarą rozgrywa się na Kalatówkach, jednak jest scena w serialu, która pokazuje, że faktycznie wykorzystano ten obiekt w Forście.

Fundacja Pamięci Gór

Napisał do nas Karol, który podesłał jeszcze jedną scenę. W pierwszym odcinku pokazana jest Fundacja Pamięci Gór. W rzeczywistości to Restauracja Jazz Bar w Szczawnicy. Dziękujemy za podesłanie.

Dawny sierociniec – Dwór Głowińskich w Rabie Wyżnej

Dawny sierociniec z ostatniego odcinka to Dwór Głowińskich w Rabie Wyżnej.

• Współrzędne miejsca: 49.5619, 19.8753.

Ostatnia scena w Forście

Ostatni odcinek, to widok w kierunku Tatr, a poniżej jest Jezioro Czorsztyńskie.

Odcinek 4

Jeszcze napisała do nas Pani Anita: „Andrzej Bienias i Kamila Baar na dziedzińcu komendy policji – scena w hotelu Tatry i jeszcze kilka ujęć z tego miejsca”.

Mapa z zaznaczonymi lokalizacjami

Na poniższej mapie zaznaczyliśmy miejsca, które powyżej wskazaliśmy. Nie wskazaliśmy komendy policji oraz domów prywatnych, w których rozgrywały się sceny.