Karwendelbahn Mittenwald – wjazd kolejką i szlak na Linderspitzen

Karwendelbahn Mittenwald to kolejna atrakcja, którą odwiedziliśmy podczas podróży do Austrii i Niemiec. Mittenwald to niemieckie miasteczko, z którego kursuje kolejka Karwendelbahn. Właśnie dlatego tam pojechaliśmy, ponieważ chcieliśmy dostać się na górę i przejść się górskim szlakiem. Pogoda do tej pory nas nie rozpieszczała. Padało przelotnie, ale góry były całe zasłonięte przez chmury. Jednak w ten dzień zapowiadali rano okno pogodowe, więc postanowiliśmy, że wyjedziemy do góry i coś zobaczymy. Wcześniej sprawdzaliśmy prognozę pogody oraz kamerki online z górnej stacji kolejki.

Karwendelbahn Mittenwald - wjazd kolejką i szlak na Linderspitzen

Parking przy Karwendelbahn w Mittenwald – gdzie zatrzymać samochód?

Parking znajduje się tuż przy dolnej stacji i kosztuje 5 euro. Płaci się od razu w parkomacie. Parking jest obszerny, jednak w późniejszych godzinach może nie być już miejsca. Zwłaszcza gdy jest ładna pogoda.

Bilety na wjazd i godziny otwarcia – podstawowe informacje

Kolejka czynna jest w sezonie od 8:30 do 18:00. My byliśmy niedawno i jechaliśmy pierwszym kursem na górę. Oprócz nas było jeszcze kilkanaście osób, ale kolejka kursowała co 15 minut, więc nie trzeba było długo czekać.

Bilety zakupiliśmy w kasie. Bilet normalny góra-dół kosztował 36,90 euro. Od 6 do 17 lat kosztuje 23,90 euro. Płacić można gotówką oraz kartą. Wszystkie szczegóły znajdziesz na oficjalnej stronie: www.karwendelbahn.de.

Dostaliśmy plastikową kartę, którą później trzeba zwrócić w restauracji. Wtedy zwracane jest 3 euro za kartę. Wcześniej ta cena doliczana jest do biletu i płaci się więcej. Gdy zakupisz bilet, to idziesz do kołowrotka i czekasz aż będą wpuszczać do kolejki.

Górna stacja kolejki

Po około 10 minutach byliśmy już na górze. Chmury kłębiły się nad nami, jednak góry trzymały je po jednej stronie. Zobaczyliśmy widoki tylko w jednym kierunku i to też ograniczone. Oprócz nas na górę wjechało sporo turystów, którzy wybierali się gdzieś dalej. Większość była wyposażona w sprzęt wspinaczkowy. Szli przede wszystkim na via ferratę Mittenwald. Od szczytu Linderspitzen rozpoczynały się już liny i prowadziły w kierunku szczytów: Sulzleklammspitze, Kirchlspitze i Rotwandlspitze. My tylko zobaczyliśmy z oddali, jak to wygląda.

Szlak okrężny na Linderspitzen (wariant łatwy) – mapa trasy i opis

Nasza trasa z dzieckiem mierzyła 1,4 km i zajęła nam ponad 2 godziny. Szliśmy powoli, ponieważ cieszyliśmy się każdą chwilą z wizyty w wysokich górach. Najpierw od górnej stacji poszliśmy w lewo na punkt widokowy. Tam były tablice informacyjne. Powinniśmy dostrzec Zugspitze, czyli najwyższy szczyt Niemiec. Ten jednak zakrywały chmury.

Dalej szliśmy szeroką drogą na rozejście pod Westliche Karwendelspitze 2385 m n.p.m. Tam szło też kilka osób. Nasza trasa na Linderspitzen nie była trudna. Pod koniec były małe zakosy, które doprowadziły nas na szczyt. Tam zrobiliśmy dłuższą przerwę i oczekiwaliśmy, aż się odkryje druga część. Niestety tak do końca się nie stało, więc poszliśmy w dół. Niektórzy ludzie, którzy jechali z nami siedzieli w jednym miejscu z rozłożonym sprzętem. Okazało się, że fotografują świstaki. Te chowały się przy skałach i nie chciały wyjść.

Tunnel Dammkarweg i przejście pod Westliche Karwendelspitze

Gdy wróciliśmy do górnej stacji, w której znajdowała się także restauracja, zobaczyliśmy tunel. Okazało się, że prowadzi tam szlak turystyczny pod szczytem Westliche Karwendelspitze. Tunnel Dammkarweg mierzy 500 metrów. Po drugiej stronie czekają wspaniałe krajobrazy i dalszy szlak. Pierwszy szczyt, który zobaczysz to Westliches Kirchl 2241 m n.p.m. My mieliśmy tam widoki nieco ograniczone przez chmury. Posiedzieliśmy chwilę, a później wracaliśmy tunelem do kolejki i jechaliśmy w dół do Mittenwald. Polecamy to miejsce, ponieważ krajobrazy są przepiękne. Po zjeździe na dół można wybrać się na zwiedzanie miasteczka.