Schafberg – kolej zębata. Wycieczka znad jeziora Wolfgangsee

Schafberg to piękny górski szczyt w Austrii, który znajduje się w paśmie Północnych Alp Wapiennych. To miejsce jest kapitalnym punktem widokowym i jednym z najpiękniejszych miejsc, które odwiedziliśmy w górach i w czasie naszej podróży w Alpy. Na górę można się dostać pieszo znad jeziora Wolfgangsee lub kolejką zębatą (także znad jeziora). Kolej zębata Schafbergbahn to pozycja obowiązkowa jeśli ktoś wybiera się w podróż do Austrii.

• Kolejka Schafbergbahn ma określone godziny otwarcia i kursowania.
  • Obowiązują bilety wstępu. Najlepiej zakupić bilet online, żeby nie stać po wejściówki.
  • Przy dolnej stacji jest płatny parking.
  • Wjazd kolejką zębatą trwa około 30 minut.
  • Ze szczytu rozciągają się wspaniałe widoki na Alpy oraz alpejskie jeziora.
  • Sprawdź miejsca, które odwiedziliśmy w Alpach.

Parking przy dolnej stacji nad Jeziorem Wolfgangsee

Zanim jeszcze dotarliśmy na parking, to jechaliśmy widokową drogą – Postalm panorama road. Warto sprawdzić, jak ona wygląda. Przy dolnej stacji kolejki mieliśmy obszerny parking. Miejsc do zatrzymania samochodów było sporo. Płaciliśmy 2 euro za godzinę. Przy wjeździe pobiera się bilet, a później opłaca w kasie automatycznej – płatność gotówką lub kartą.

• Współrzędne parkplatz 7: 47.7397, 13.4392.
Schafberg - kolej zębata. Wycieczka znad jeziora Wolfgangsee

Godziny otwarcia i bilety wstępu – podstawowe informacje

Zdecydowaliśmy się na zakup biletów online. To była dobra decyzja, ponieważ do kasy ustawiło się sporo osób. My od razu udaliśmy się do czerwonej kolejki zębatej. W jednym kursie może jechać aż 100 osób. Naszym jechało około 60 osób. Przy kasach biletowych jest informacja na ekranie, ile miejsc jest jeszcze wolnych. Tak samo ze zjazdem.

• UWAGA! Przy zakupie biletów na górę, trzeba podać godzinę zjazdu.

Bilet normalny góra-dół kosztował 47,60 euro, a ulgowy 23,90. Kolejka kursuje od 29 kwietnia do 1 listopada. Pierwszy kurs jest o 8:50. Już wtedy najlepiej jechać, żeby pochodzić sobie po szczycie jeszcze przy większym spokoju.

Schafbergbahn – najbardziej stroma kolejka zębata w Austrii

Do góry jechaliśmy około 30 minut. Początkowo jechaliśmy po prostej, jednak później zaczęliśmy piąć się w górę. Widoki stawały się coraz lepsze i piękniejsze. Widzieliśmy Wolfgangsee oraz odsłaniające się nad jeziorem góry. Pogodę mieliśmy słoneczną, dlatego widoczność była dobra. Kolejka kursuje od 1893 roku! To najbardziej stroma kolej zębata w Austrii. Możesz wybrać wjazd na samą górę lub wyjście na stacji pośredniej. Wtedy będziesz musiał iść dalej pieszo. Do kolejki można zabrać psa na smyczy i w kagańcu, ale nie wolno wnosić rowerów oraz wózków dziecięcych.

Schafberg 1783 m n.p.m. i Hotel Schafbergspitze

Po dotarciu kolejką do górnej stacji, wejście na szczyt zajmuje około 10 minut. Idzie się szeroką ścieżką. W partii szczytowej stoi Hotel Schafbergspitze. Sam szczyt Schafberg mierzący 1783 m n.p.m. i jest wspaniałym punktem widokowym i miejscem, które potrafi zachwycić. Oprócz alpejskich szczytów widać między innymi góry w południowych Czechach. Piękne wyglądają także jeziora: Mondsee oraz Attersee.

Znad jeziora Wolfgangsee prowadzi szlak pieszy na szczyt i mierzy 7,4 km. Czas przejścia według mapy to ponad 3 godziny. Poniżej możesz zobaczyć mapę tego szlaku.