Bałtycki Park Miniatur, Molo i Promenada Gwiazd w Międzyzdrojach

Zwiedzając województwo zachodniopomorskie, nie mogliśmy sobie odpuścić zobaczenia miejsc wartych uwagi w Międzyzdrojach, w których mieszkaliśmy i przejścia szkolenia w Podziemnym Mieście na Wyspie Wolin. Kolejne atrakcje w Międzyzdrojach znajdziesz tutaj.

MYNASZLAKU GŁOSOWANIE MYNASZLAKU GŁOSOWANIE

Molo w Międzyzdrojach jednym z najdłuższych w Europie

Zatrzymaliśmy się na parkingu w Międzyzdrojach i ruszyliśmy w kierunku plaży. Oczywiście nie mogliśmy opuścić bardzo znanego nie tylko zakochanym miejsca, jakim jest molo. Zważywszy, że była to dopiero 8 rano na molo były jeszcze tylko dwie osoby. Praktycznie my sami i morze, morze, morze. Fale przypływające wywoływały uśmiechy na naszych twarzach. Tutaj można zostać i nabierać energii na cały dzień. Wspomniałam wyżej o miejscu dla zakochanych, a to dlatego, że na każdym metrze było przypięte od kilku do kilkunastu kłódek z imionami z datą.

Troszkę nam się nie spodobało, że w takim miejscu są budki z jedzeniem, napojami, kawą, bo jest duże ryzyko, że śmieci lądują po prostu w morzu. Z ręką na sercu sama zebrałam dwa śmieci, które wraz z wiatrem wpadłyby do wody. Wiadomo, miejsca te przynoszą zyski, ale to chyba nie tak powinno wyglądać. Samo miejsce jest bardzo popularne, bo jest jednym z najdłuższych w Europie. Liczy sobie 395 metrów i już od czternastu lat jest darmowe. Ostatnie siedemdziesiąt pięć metrów jest obniżone ze względu, aby mogły tutaj cumować statki żeglugi przybrzeżnej.

Molo w Międzyzdrojach
Plaża w Międzyzdrojach

Promenada Gwiazd w Międzyzdrojach

Dalej poszliśmy sobie piękną plażą na wschód i dotarliśmy do wyjścia zaraz przy Promenadzie Gwiazd. Bardzo nas zaciekawiły odciski dłoni znanych osobistości wmurowane w chodnik i robiąc kolejny krok i czytając kolejne nazwisko, wypowiadaliśmy tytuły z nimi związane. Są tam także różnorakie pomniki z rzeźbami, dedykowane tablice czy nawet ławeczka serialu „Kryminalni”. Miejsce warte do przejścia, ale jeśli chcecie z każdym przybić piątkę, to zajmie Wam tutaj nawet kilka godzin. Z drugiej strony wczytując się w nazwiska, zauważycie, że są tutaj aktorzy, reżyserowie, a także muzycy.

Promenada Gwiazd Międzyzdroje

Bałtycki Park Miniatur – główna atrakcja w Międzyzdrojach

My zmierzając dalej przeszliśmy, szybciutko przez kolejne ulice i wróciliśmy do samochodu. Oczywiście nie myślcie, że na dziś to koniec pracy w terenie. Nie bylibyśmy sobą jakbyśmy wrócili do noclegu. Ruszamy na podbój wszystkich państw nad Morzem Bałtyckim. Co Ty na to? Myślisz, że nie damy rady? Przecież to pestka. Trafić w to miejsce to nie żaden wyczyn, bo mijamy je już któryś raz, a jest blisko naszego noclegu. Zaciekawiło nas i zdecydowaliśmy, że pokażemy Wam to miejsce. Po wejściu za bramkę musimy przejść przez sklepik, w którym towar już się do nas uśmiecha, a zwłaszcza do najmniejszej podróżniczki w naszej grupie.

Bałtycki Park Miniatur Międzyzdroje

Idziemy dalej i zaraz za drzwiami jest mata, na której zaznaczono najmniejszego i największego człowieka na świecie. A przed nami miniatury znanych zabytków, które rozsiane są po dziewięciu państwach leżących w obrębie Morza Bałtyckiego. Musimy zaznaczyć, że w tym miejscu jest to hit! Zrobiono miniaturę Morza Bałtyckiego i zachowano jego kształt. Podchodzimy do każdej makiety modelowej i z zaciekawieniem przyglądamy się tym szczegółom, które zostały tutaj zachowane.

Znajdziesz modele najciekawszych obiektów z państw z takich jak: Szwecja, Rosja, Finlandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Polska, Niemcy, a także Dania. Bardzo dobrze oznaczony kierunek zwiedzania ułatwia podróżnikom takim jak my dotarcie do końca trasy. Całość przechodzi się w czterdzieści pięć minut. Darmowy parking jest przed obiektem, natomiast zwiedzanie kosztuje 20 złotych bilet normalny i 17 złotych bilet ulgowy.