Molo w Sopocie – największa atrakcja i wizytówka kurortu

Molo w Sopocie to główna atrakcja i wizytówka kurortu znajdującego się nad Morzem Bałtyckim na terenie Trójmiasta. To właśnie tutaj, żeby się przespacerować, przyjeżdżają tłumy turystów z całej Polski. Sopot słynie z najdłuższego mola w Polsce, któremu nadano imię Jana Pawła II. Co więcej, molo w Sopocie jest najdłuższym drewnianym w Europie. Mierzy 511,5 metra długości. Zostało zbudowane w latach 1927-1928.

Molo w Sopocie

My w niedzielę po porannym zwiedzaniu Gdańska przenieśliśmy się do Gdyni (zobacz 21 ciekawych atrakcji w Gdańsku). Mieliśmy dwie opcje na zwiedzanie Sopotu. Albo pojechać na molo po południu, czyli wtedy, gdy będzie najwięcej ludzi, ale pogoda za to będzie piękna, lub w kolejny dzień o poranku przy pochmurnej aurze. Postanowiliśmy wybrać tę drugą opcję, ponieważ już nawet nawigacja pokazywała, że lepiej sobie niedzielny Sopot odpuścić. W Gdyni chcieliśmy zwiedzić głównie Oceanarium, które jest jednym z najpopularniejszych w Polsce (zobacz Oceanarium w Gdyni).

Jak dojechać z Gdańska i Gdyni?

Molo w Sopocie znajduje się pod adresem Plac Zdrojowy 2. Teoretycznie uważa się je za przedłużenie reprezentacyjnej ulicy Bohaterów Monte Cassino zwanej potocznie Monciakiem, poprzez Skwer Kuracyjny. Dojazd z Gdańska zajmuje około 20 minut. Trzeba jechać cały czas drogą numer 468, a później skręcić w ulicę 3 Maja, a dalej w Grunwaldzką.

My jechaliśmy od strony Gdyni. Dojazd zajmuje również 20 minut. Także prowadzi droga numer 468, tylko że w odwrotnym kierunku. W Sopocie trzeba skręcić na Jana Jerzego Haffnera i Powstańców Warszawy.

Na miejsce możesz także dojechać SKM, czyli Szybką Koleją Miejską. Rozkład jazdy, cennik i bilety znajdziesz na stronie internetowej SKM.

Parking przy molo w Sopocie

Z parkingiem przy molo w Sopocie nie mieliśmy problemu. Był poniedziałkowy poranek, dlatego w mieście nie było zbyt wiele osób. Co więcej, byliśmy w kwietniu, więc jeszcze przed największym sezonem. Zatrzymaliśmy samochód na parkingu przy ulicy Powstańców Warszawy. Współrzędne ułatwiające dojazd: 54.454032, 18.562442. Ten parking znajdował się około 1 km od naszego celu, ponieważ chcieliśmy jeszcze przejść się plażą. Nie płaciliśmy nic, ponieważ nikogo nie było.

Jeśli chcesz zaparkować blisko molo w Sopocie, to szukaj miejsca w pobliżu rynku. Współrzędne parkingów najbliżej mola: 54.446699, 18.567921, 54.444205, 18.569310. To jest centrum miasta, dlatego za postój możesz zapłacić kilka złotych za godzinę. Oprócz tego są jeszcze parkingi przy sąsiednich ulicach czy parkingi strzeżone.

Cennik biletów wstępu i godziny otwarcia molo w Sopocie w 2020 roku

W 2020 roku wejście na molo w Sopocie kosztuje 9 złotych. To jest cena biletu normalnego. Ulgowy kosztuje 4,50 zł. Wejście na molo płatne jest od 1 maja w godzinach: od 8:00 do 21:00 od poniedziałku do czwartku i od 8:00 do 23:00 od piątku do niedzieli. Bilety można kupić w kasie lub online. Od 1 października do 27 kwietnia wejście jest bezpłatne. Nie ma typowych godzin otwarcia. Można wejść o każdej porze.

Wejście na molo w Sopocie

Molo w Sopocie podzielone jest na 2 części: lądową i drewnianą. Pierwsza część nazywana jest Skwerem Kuracjuszy. Znajdują się tam: fontanna, muszla koncertowa, latarnia morska, restauracje i budki z pamiątkami. W zimie w tym miejscu działa lodowisko. Druga to część drewniana mierząca 511,5 m długości.

My z parkingu szliśmy plażą i już z daleka widzieliśmy najdłuższe molo w Polsce. Mijaliśmy restauracje oraz hotele znajdujące się blisko morza. Molo sopockie wchodzące w głąb Zatoki Gdańskiej przyciąga turystów jak magnes. My nie musieliśmy płacić za bilet wstępu. Jeszcze przed wejściem poszliśmy na kramy, żeby kupić zabawki dla Mai. Po zwiedzaniu molo chcieliśmy jeszcze zostać chwilę na plaży, żeby się pobawić.

Przejście całości zajęło nam 10 minut. Na samym końcu znajduje się restauracja oraz przystań morska Molo w Sopocie. Z tego miejsca można wybrać się na rejs statkiem.

Molo w Sopocie

Co warto zobaczyć w Sopocie?

Oprócz molo, które jest największą atrakcją, w Sopocie warto zobaczyć: Krzywy Domek, Latarnię Morską, kościół świętego Jerzego, Trójmiejski Park Krajobrazowy, Operę Leśną, Grand Hotel, Kompleks Zakładu Balneologicznego i Łazienek Południowych, Państwowa Galeria Sztuki, Pijalnia Wód Solankowych, Muzeum Sopotu czy Sopockie Grodzisko.