Dolnośląskie,  Góry Kamienne,  Podróże z dzieckiem

Odznaka Sudecki Włóczykij – Královecký Špičák z Lubawki

15.04.2019 | Wykorzystując poniedziałek i przepiękną pogodę w Górach Kamiennych ruszyliśmy na dłuższy szlak z Lubawki przez Krucze Skały na Královecký Špičák 881 m n.p.m. W pewnej części przypomnieliśmy sobie szlak, ponieważ byliśmy tutaj kilka lat temu podczas zdobywania Korony Sudetów Polskich.

Královecký Špičák – mapa

Krucze Skały parking

Z Lubawki na Královecký Špičák 881 m n.p.m.

Zatrzymaliśmy się w Lubawce w pobliżu ulicy Podlesie i niedaleko stadionu Orła Lubawki. Wjechaliśmy na pobocze, żeby umożliwić przejazd pojazdom, które wywoziły od samego rana drzewa z lasu. Weszliśmy na szlak zielony i pierwszym szczytem, który zdobyliśmy, była Krucza Skała 681 m n.p.m. Tam jest także Rezerwat Kruczy Kamień, którego granicą idziemy. Wychodzimy na górę, a tam czekają na nas piękne widoki na Karkonosze. Jest również ławeczka, dlatego można usiąść i odpocząć.

Krucze Skały w Lubawce
Widok z Kruczej Skały
Krucza Skała

Szczyt Starzec 716 m n.p.m. i Rozdroże Trzech Buków

Idziemy dalej zielonym szlakiem i przechodzimy przez szczyt Starzec 716 m n.p.m. Zatrzymujemy się na Rozdrożu Trzech Buków 677 m n.p.m. Zmieniamy szlak na niebieski i chwilę idziemy do Krzyżówki BHP 689 m n.p.m. Tutaj mamy tablicę koła łowieckiego „Szarak” z Kamiennej Góry. Prowadzi nas ścieżka wśród lasu. Leśnicy aktywnie działają, bo wszystkie drogi mają zakaz wstępu, bo jest ścinka. Wędrujemy za znakami żółtymi w kierunku granicy z Czechami. Trawersujemy zbocza Owczej Głowy 757 m n.p.m. i Gołoty 762 m n.p.m. i dochodzimy na miejsce.

Szlak na Kralovecky Spicak

Do celu mamy już coraz bliżej. Královecký Špičák 881 m n.p.m. widać z naszego szlaku. Nasza trasa wygląda tak, że co chwilę zmieniamy kolory szlaków. Dobrze to widać na mapie, jeśli ma się ją przed oczami. Dochodzimy za niebieską farbą na Sedlo U buku i już przed nami pięknie prezentują się widoki na czeską stronę. Idziemy w kierunku szczytu prawie kilometr, zakręcając z prawej do lewej strony.

Szlak na Královecký Špičák
Královecký Špičák

Královecký Špičák – najwyższy szczyt Gór Kruczych

Jesteśmy na szczycie. Královecký Špičák to najwyższy szczyt Gór Kruczych, które są częścią Gór Kamiennych w Sudetach. Mamy tutaj miejsce do odpoczynku, pas startowy dla paralotniarzy, maszt telekomunikacyjny, oznaczenie szczytu i kapitalne widoki na Karkonosze ze Śnieżką w roli głównej. Robimy sobie 30 minut przerwy na śniadanie, bo jesteśmy po ponad 10-kilometrowym marszu z Lubawki. Nie chce się opuszczać tego miejsca, bo pogoda zachęca do błogiego wypoczynku.

Wracamy na Sedlo U buku i wchodzimy na żółty szlak. Schodzimy spokojnie w dół ścieżką rowerową. Widzimy przed nami czeski domek i przy nim odbijamy w prawo. Potem jeszcze w lewo i jesteśmy na Železná stezka. Cały czas idziemy góra, dół. Podejścia i zejścia są niemalże takie same. Wychodzimy przy Krzyżówce BHP i idziemy dalej znanym już dla nas odcinkiem.

Opuszczamy go dopiero na Rozdrożu Trzech Buków. Tam do samego samochodu wiedzie szlak niebieski, wzdłuż potoku Raba. W oddali słychać ciężkie sprzęty, które pracują przy wycince lasu. Na początku przechodzimy po jednej stronie Rezerwatu Kruczy Kamień, a teraz jesteśmy po drugiej stronie, widząc skały od dołu. Też ciekawy widok. Do samochodu dochodzimy po około 20 kilometrach marszu, który w taką pogodę okazał się bardzo przyjemny.

Královecký Špičák
Rezerwat Kruczy Kamień

Jeśli znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, wskazówki, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do blogowej skarbonki.