Pastevní vrch – wieża widokowa Růženka w Czechach

Wieża widokowa Růženka znajduje się na szczycie Pastevní vrch (Wzgórze Pastwiskowe) w Czechach. Nasi sąsiedzi bardzo lubią budować nowe wieże widokowe i to coraz bardziej wymyślne. Nie spodziewaliśmy się, że zwiedzając Czeską Szwajcarię, trafimy właśnie do wieży UFO. Ta platforma przypomina trochę statek kosmiczny. Gdy nocowaliśmy w naszej kwaterze, to tam był przewodnik z atrakcjami i ciekawymi miejscami w okolicy. Przeglądaliśmy ten przewodnik i zobaczyliśmy, że Rozhledna Ruzenka jest bardzo blisko. Postanowiliśmy wybrać się tam na wschód słońca. Muszę przyznać, że było pięknie, a tereny bardzo nam się podobały. Pod samą wieżę nie można dojechać samochodem. Trzeba się wybrać na krótki spacer. Za chwilę opiszemy wszystko szczegółowo.

Jak dojechać na parking?

Parking znajduje się na końcu drogi w miejscowości Růžová. Tam jest wytyczony bezpłatny parking i od razu z niego jest wejście na szlak. Gdy przyjechaliśmy tam wcześnie rano, to stał tam zaledwie jeden kamper. Ludzie z niego nie poszli jednak na wschód słońca.

• Współrzędne parkingu do wieży widokowej: 50.8403, 14.3046.

Wieża widokowa Růženka na Pastevní vrch – mapa trasy i podstawowe informacje

• Długość szlaku góra-dół: 1,2 km.
  • Czas wycieczki: 1 godzina i 30 minut.
  • Suma podejść na szlaku: 66 metrów.

Szlak do wieży widokowej na Pastevní vrch 402 m n.p.m.

Ruszyliśmy z parkingu za znakami koloru zielonego. Trasa nie była długa, ponieważ w jedną stronę to zaledwie 600 metrów. Nie było tam także zbyt wielu podejść. Maszerowaliśmy spokojnie pod górę, bo wiedzieliśmy, że słońce jeszcze przez chwilę nie wstanie. Maję od razu wzięliśmy do nosidełka, bo mieliśmy po godzinie 5.

Szlak początkowo wiódł przy lesie, a potem weszliśmy na polną drogę. Pod koniec było trochę pod górę. Ciężko się tam zgubić. Trasa jest dobrze oznaczona i wieżę widać już z dołu. Pastevní vrch mierzy 402 m n.p.m. Na górze znajduje się wieża widokowa, krzyż, ławeczki i jakieś pozostałości murów pomiędzy drzewami. Podczas wojny to wzgórze służyło jako świetny punkt obserwacyjny. Dawniej w tym miejscu znajdował się wiatrak oraz restauracja. Wieża widokowa powstała w 2018 roku, a jej wysokość to zaledwie 6 metrów.

Później można wrócić tym samym szlakiem lub zrobić sobie dłuższą wycieczkę. Trasę najlepiej sprawdzić sobie na powyższej mapie.