Półwysep Akamas – Łaźnie Afrodyty i trekking do Blue Lagoon

Półwysep Akamas (Akamas Peninsula National Park) znajduje się na Cyprze niedaleko Pafos. To miejsce wyjątkowe, do którego warto przyjechać. My podróżowaliśmy tam w marcowy poranek. Na zegarku mieliśmy godzinę 7:40. Naszym celem były Łaźnie Afrodyty oraz trekking do Blue Lagoon. Szlak po części trawersuje zbocza szczytu Moutti tis Sotiras mierzącego 370 m n.p.m. Jest on niezwykle malowniczy, ponieważ prowadzi nad Morzem Śródziemnym. Cały czas mieliśmy piękne widoki, a co jakiś czas mogliśmy odbić w kierunku wody i podejść do skał.

Polecamy odwiedzić także inne niezwykłe miejsce na Cyprze – Cape Greco. Opisaliśmy kilka najciekawszych miejsc. W Górach Troodos znajduje się malowniczy Wodospad Kaledoński.

Przygotowaliśmy osobny tekst o ponad 60 miejscach, które odwiedziliśmy podczas naszej podróży – sprawdź atrakcje Cypru.

Półwysep Akamas

Bath of Aphrodite – parking na początku trasy

Zatrzymaliśmy się na bezpłatnym parkingu, który znajdował się na początku naszej trasy. Rano było jeszcze sporo wolnego miejsca. Gdy wróciliśmy, to nie było już gdzie stanąć. Dodatkowo otwarte mieliśmy stoiska z pamiątkami. Rano mogliśmy także zakupić owoce. Były wystawione na stoliczku. W reklamówkach były owoce, a obok skarbonka na pieniądze. Siatka mandarynek kosztowała 9 euro.

Półwysep Akamas parking
Półwysep Akamas

Łaźnie Afrodyty

Łaźnie Afrodyty znajdują się 10 minut od naszego parkingu. Był tam kierunek marszu, więc wiedzieliśmy, gdzie iść. Przeszliśmy początkowo przez mały ogród botaniczny, a potem weszliśmy na cudowną ścieżkę. Trwała może 2 minuty, ale wyglądała wspaniałe.

Łaźnie Afrodyty to mały zbiornik wodny. Według mitów miała tutaj kąpać się Afrodyta – bogini miłości i piękności. Całe otoczenie wygląda baśniowo.

Łaźnie Afrodytyv
Łaźnie Afrodyty

Trekking przez Półwysep Akamas – relacja ze szlaku i mapa

Ruszyliśmy za drogą, która miała nas doprowadzić do Blue Lagoon. Nie była ona trudna, ale mierzyła około 5,5 km w jedną stronę. Przejście zajęło nam 1 godzinę i 30 minut. Nie trasie w jedną stronę nie było nikogo. Co kilka chwil mijały nas tylko samochody. Potem widzieliśmy, że stały tuż nad plażami. Dobrze widzieliśmy szczyt, który trawersowaliśmy. W drodze powrotnej mijaliśmy się z wieloma turystami. Wszyscy wybrali późniejszą wędrówkę lub jechali samochodem.

Akamas mapa
Trekking przez Półwysep Akamas - relacja ze szlaku

Wypożyczenie samochodu

Półwysep Akamas możesz przejechać quadem, buggy lub samochodem 4×4. To dobra opcja, żeby odkryć każdy zakątek. Po drodze dojazdowej na parking widzieliśmy kilka wypożyczalni. Ceny są różne, więc jeśli się wybierasz, to warto sprawdzić ceny. Po drodze mijały nas różne samochody, quady, motory i rowery.

Blue Lagoon

Wracając do samego szlaku, to oznaczony jest kolorem niebieskim, ale tylko na mapie. W terenie nie ma żadnych znaków. Najlepiej mieć mapę trasy. Polecamy mapy.cz lub LocusMap. Tutaj, gdzie znajdują się plaże, to widzieliśmy drewniane tablice. Dotarliśmy do Blue Lagoon i woda robiła wrażenie. Postanowiliśmy tam na chwilę zostać. Mocno wiało, dlatego zeszliśmy po skałach tuż nad wodę. Warto było to zrobić.

Lara Beach

Niedaleko znajduje się Lara Beach, która jest ciekawa ze względu na żółwie morskie. Tutaj od czerwca do września żółwie składają jaja. Polecamy przy okazji odwiedzić Muzeum Żółwi znajdujące się we wsi Ineia. To nowe muzeum i pokazują w nim film o całym Akamas oraz Lara Beach.

Aphrodite Nature Trail – ścieżka Afrodyty

Przez Półwysep Akamas przebiegają również inne szlaki turystyczne. Jednym z nich jest Aphrodite Nature Trail, czyli ścieżka Afrodyty. Mierzy około 7 kilometrów i prowadzi w kierunku szczytu Moutti tis Sotiras. My dziś częściowo z nią maszerowaliśmy.