Wodospad Kaledoński – ukryty skarb w Górach Troodos

Wodospad Kaledoński to jedna z największych atrakcji w Górach Troodos na Cyprze. Znajduje się w pobliżu najwyższego szczytu na wyspie – Olimpu. Wodospad zlokalizowany jest pośrodku gór i aby do niego dojść, to potrzeba nieco wysiłku. Trasa nie jest trudna. Jest bardzo malownicza i sama ścieżka wydaje się o wiele piękniejsza niż sam wodospad.

Wodospad Kaledoński to jeden z najwyższych i najpopularniejszych wodospadów na Cyprze. Nie mogliśmy lepiej trafić, ponieważ mieliśmy bardzo tajemniczą aurę. Od samego rana zalegała gęsta mgła i teren wokół nas był owiany nutą tajemniczości. Wszystko wyglądało pięknie. Na szlaku byliśmy sami i dopiero przy wodospadzie, gdy zaczęliśmy wracać, to pojawili się inni turyści.

Na miejsce możesz dojść z różnych stron. My wybraliśmy trasę z południowej strony z Psilo Dentro.

Przygotowaliśmy osobny tekst o ponad 60 miejscach, które odwiedziliśmy podczas naszej podróży – sprawdź atrakcje Cypru.

Wodospad Kaledoński

Parking na początku szlaku

Na parkingu byliśmy przed godziną 6 rano. Nie było tam jeszcze nikogo. Wyznaczyliśmy sobie trasę na mapie w aplikacji. Polecamy mapy.cz do wyznaczania trasy.

Szlak do Wodospadu Kaledońskiego – relacja z trasy

Szlak do wodospadu mierzył 1,2 km. Według mapy mieliśmy go przejść w ciągu 37 minut. Z 6-letnim dzieckiem dotarliśmy tam po 50 minutach. Trasa nie była trudna. Szliśmy cały czas pod górę. Początkowo trasa wiodła po betonie, następnie weszliśmy na wąską ścieżkę. Dotarliśmy do niezwykłego lasu, przez który cały czas maszerowaliśmy. Dobrze, że mieliśmy mgłę, to mogliśmy poczuć się, jak w jakimś niesamowitym miejscu. Kadry przypominały trochę zagadkowy film. Te wszystkie rośliny były tam wspaniałe i inne niż u nas w Polsce.

Weszliśmy pomiędzy skały i wchodziliśmy po kamieniach. Cały czas wędrowaliśmy przy górskim potoku, który był słyszalny na kilkadziesiąt metrów. Pod koniec znajdowała się drewniana wiata, w której można zrobić sobie przerwę. A tuż za wiatą był już Wodospad Kaledoński. Gdy dotarliśmy pod wodospad, to najpierw skręciliśmy w lewo, żeby obejrzeć spadającą wodę z każdej strony. Tam też dotarły dwa inne szlaki.

Wodospad Kaledoński mierzy 13 metrów. Trafiliśmy tam w marcu, więc w idealnym okresie, ponieważ wody było dużo. W okresie wakacyjnym tej wody może w ogóle nie być. Jeśli przyjedziesz tutaj w lecie, to znajdziesz ochłodzenie. Teraz w marcu na Cyprze było już upalnie.