Cape Aspro – najpiękniejszy szlak trekkingowy na Cyprze

Cape Aspro Trail to najpiękniejszy szlak trekkingowy na Cyprze. Malownicza trasa prowadzi po białych klifach tuż nad Morzem Śródziemnym. To miejsce i ta trasa znalazła się u nas w TOP10 najpiękniejszych miejsc, które warto zobaczyć na Cyprze.

Byliśmy tam w marcowy poranek, na szlaku spotkaliśmy tylko jedną osobę, która przeszła tylko kawałek. My także nie szliśmy całego szlaku, tylko 2 kilometry w jedną stronę i potem powróciliśmy na parking.

Przygotowaliśmy osobny tekst o ponad 60 miejscach, które odwiedziliśmy podczas naszej podróży – sprawdź atrakcje Cypru.

Cape Aspro

Długość szlaku i czas przejścia

Szlak w jedną stronę według mapy mierzy 4,4 km, a czas przejścia to 1 godzina i 45 minut. Potem mniej więcej tyle samo czasu trzeba przeznaczyć na powrót.

Oznakowanie trasy

Można powiedzieć, że oznakowanie trasy praktycznie nie istnieje. Nie ma tam oznaczeń na skałach i tabliczkach. Tylko 2 razy widzieliśmy małe strzałki umieszczone na skale. Kierowaliśmy się za wydeptaną ścieżką i mieliśmy też nawigację w telefonie. Polecamy mapy.cz.

Parking

Parking znajduje się na początku trasy. Jest to spory plac, na którym stały dwa samochody, gdy tam dotarliśmy. Parking jest bezpłatny.

Cape Aspro – jak wygląda szlak?

Ruszyliśmy drogą w kierunku klifom. Przez kilka minut trasa prowadziła po prostej ścieżce, a następnie droga delikatnie wznosiła się pod górę. Na trasie znajduje się nawet miejsce, gdzie była lina do pomocy. Bez niej także spokojnie można sobie poradzić. W międzyczasie można zejść na plażę. My nie schodziliśmy w dół, tylko cały czas zdobywaliśmy wysokość.

Trasa wiła się malowniczo po klifach. Były także momenty, gdzie musieliśmy pomóc sobie rękami. My wędrowaliśmy z 6-letnim dzieckiem i nasza Maja świetnie sobie radziła. W kilku miejscach niektórzy mogą odczuwać lęk wysokości lub lęk przestrzeni. Szlak nie jest trudny, ale w okresie wakacyjnym może być trudny ze względu na wysoką temperaturę. My byliśmy w marcu i mieliśmy 25 stopni. Na tej trasie akurat pogoda była pochmurna. Polecamy zaczynać wcześnie rano.

Oprócz Cape Aspro na Cyprze warto zobaczyć jeszcze Półwysep Akamas oraz Cape Greco.