Strada della Forra – ekstremalna droga nad Jeziorem Garda

Strada della Forra to stroma, kręta górska droga, która wije się pomiędzy skałami i oferuje wspaniałe widoki na Jezioro Garda oraz okoliczne szczyty. Kto nie podróżował jeszcze górskimi drogami, to uzna ten przejazd za ekstremalny. My już trochę pojeździliśmy po górach w Chorwacji czy Włoszech i wiemy, że takie kręte drogi zdarzają się bardzo często. Co więcej, Włosi się tym nie przejmują, tylko jadą bardzo szybko. Trzeba na drogach bardzo uważać. Podczas przejazdu Strada della Forra jest sygnalizacja świetlna. Przed nią najlepiej się zatrzymać i przejść ten najciekawszy odcinek pieszo.

Strada della Forra - ekstremalna droga nad Jeziorem Garda

Piękna i widokowa droga na Jeziorem Garda

Większość dróg, która poprowadzona jest nad jeziorem jest bardzo malownicza. Strada della Forra wyróżnia się tym, że ma ten krótki odcinek, podczas którego przejeżdża się pomiędzy skałami. Naprawdę robi to wrażenie, zwłaszcza gdy jedziesz od góry. Jeśli jedziesz z dołu, to przejedziesz i możesz nawet tego zbytnio nie zauważyć.

Wskazówka jest taka, że najciekawsze miejsce jest wtedy, gdy zaczyna się sygnalizacja świetlna. Jadąc od góry, od strony Ristorante Pizzeria La Forra, możesz zatrzymać się przed światłami po lewej stronie. Jest tam mała zatoczka na 4 samochody. W późniejszych godzinach może już tam nie być miejsca. My mieliśmy szczęście. Mogliśmy zatrzymać tam samochód i przejść pieszo.

Samochód mieliśmy maksymalnie przyciśnięty do skał. Aby nikomu nie przeszkadzał. Zbliżam się jako pierwsza do tunelu i w oddali widzę, że nadjeżdża lokalna włoska policja. O rany! ZAWAŁ! To już mandat na 1000%. Przez głowę przelatuje myśl, czy w portfelu mamy na tyle euro, żeby go zapłacić. Na szczęście nie zatrzymali się. Odetchnęłam z ulgą. Ale stres trzymał mnie z dobrą godzinę. Dostaliście kiedykolwiek mandat za granicą Polski?

• Współrzędne zatoczki przy najciekawszym miejscu: 45.7762, 10.7612.

Na Google Maps znajdziesz to miejsce oznaczone jako Strada dell’Orrido. Na poniższej mapie zaznaczyłem odcinek, gdzie znajduje się najciekawsza część trasy.

Ograniczenia dotyczące pojazdów

Na drogę nie mogą wjeżdżać samochody ciężarowe, oraz dostawcze z przyczepami. Można tam wjechać kamperem. Szerokość pojazdu nie może przekraczać 2,20 m, a wysokość 3 metrów. My musieliśmy się mijać osobówką z kilkoma samochodami i nie było za wesoło.

Od 1 kwietnia do 12 listopada przejezdność Strada della Forra podlega następującym zasadom dla każdego typu samochodu, motocykla i roweru:

• Od godziny 7:00 jednokierunkowa naprzemienna, regulowana sygnalizacją świetlną.
  • Od 10:00 do 19:00 w jedną stronę od skrzyżowania ze Strada Gardesana do 3. kilometra (miejscowość la Forra).
  • Restauracje przy drodze dostępne całodobowo w obu kierunkach.
  • Od 19:00 do 23:00 dojazd w obu kierunkach (podjazd i zjazd).
  • Od 13 listopada można jechać od obu stron.
Strada della Forra - ekstremalna droga nad Jeziorem Garda

Piesi na Strada della Forra

Gdy już wysiądziesz na wspomnianej wcześniej zatoczce, to najlepiej załóż sobie kamizelkę odblaskową. Wtedy, gdy wejdziesz do wąwozu, to będziesz lepiej widoczny przez kierowców. Tam naprawdę jest ciemno. Jeśli jesteś kierowcą, to warto tam zwolnić. Nigdy nie wiadomo, z której strony ktoś wyjdzie. My, gdy już opuściliśmy drogę, to pojechaliśmy na szczyt Monte Bestone, który znajduje się nad Jeziorem Garda. To jedna z atrakcji w okolicy.