Pogórze Wiśnickie: Gmina Iwkowa i droga na Bukowiec i Szpilówkę

Dzisiaj wyjątkowo Pogórze Wiśnickie. Dawno tutaj nas nie było. Z ręką na sercu musimy przyznać, że żałujemy… Ta część Pogórzy jest przepiękna. Zwłaszcza moja rodzinna gmina Iwkowa i okoliczne górki, które ją otaczają. Tak było dzisiaj chociaż nawet się nie spodziewaliśmy. Słońce zaszło całkowicie za chmury i nie pojawiło się do samego końca. Mimo to okazji do przepięknych zdjęć nie brakowało.

A wszystko rozpoczęło się nad ośrodkiem zdrowia w Iwkowej. Tam za czerwoną ścieżką dojechaliśmy tyle ile się dało i zatrzymaliśmy się u kogoś na posesji. Naszym celem nie była długa wędrówka, ale krótki spacerek ponad miejscowość. Już na początku dowiedzieliśmy się od mieszkańca, że odkryto niedawno nowe źródełka na Bukowcu, tuż obok pustelni św. Urbana, która w tych okolicach jest chyba najpopularniejszym miejscem. Podobno już postawiono tam studnie. Ciekawe, ciekawe. O tym miejscu można by było książkę napisać. Tutaj przeczytacie nasz wpis o wizycie w pustelni. Teraz już razem z nami delektujcie się dzisiejszym zachodem słońca.

Bardzo dziękujemy za przeczytanie tego wpisu. Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej. Serdecznie zachęcamy do odwiedzin naszych stron na Facebooku, Twitterze i Google+ i do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentujcie, polecajcie znajomym i już w niedługim czasie odwiedźcie to miejsce.

Pogórze Wiśnickie: Lipnica Murowana, Kamienie Brodzińskiego i wzgórze Paprotna
Wiosna robi się za oknem, więc kolejny dzień spędzamy na szlaku. W kalendarzu 10 marca 2018. Naszym celem stają się Kamienie Brodzińskiego i wzgórze Paprotna mierzące 436 m n.p.m. Pierwszy i ostatni r...
Pogórze Wiśnickie: Wędrujemy na Szpilówkę w poszukiwaniu wieży widokowej
Pogórze Wiśnickie? Pewnie rzadko w nim bywacie. Ogólnie jakoś nasze rodzinne strony, czyli Pogórza nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród turystów. Czemu tak jest, tego nikt nie wie. Może zmieni...
Na Bukowiec w Iwkowej i do Pustelni Świętego Urbana
W niedzielny poranek, przeglądając różne mapy, zdecydowaliśmy, że najlepszym wyborem będzie wyjście na Bukowiec, który leży na terenie gminy Iwkowa i wchodzi w skład Pogórza Wiśnickiego. Po zapar...
Pogórze Wiśnickie: Iwkowa – Dominiczna Góra – Iwkowa
W czwartkowe popołudnie 18.10.2018 udaliśmy się do Iwkowej, żeby stamtąd ruszyć na Dominiczną Górę, znajdującą się na Pogórzu Wiśnickim. Na końcu miejscowości pod pasmem Szpilówki wytyczonych jest wie...
Pogórze Wiśnickie: Dalekie widoki z Machulca
21 grudnia, czyli pierwszy dzień astronomicznej zimy, a zarazem najkrótszy dzień w roku. Zima kalendarzowa przypada na dzień jutrzejszy. Dzisiejszy poranek rozpoczęliśmy od wizyty na Pogórzu Wiśnickim...