Roztocze: Baszta widokowa w Krasnobrodzie

#objazdówka po Polsce – dzień II | 22.08.2018 | Bardzo podobna perełka jak ta w Krasnobrodzie jest w miejscowości Józefów, na której byliśmy chwilkę temu. Teraz samochód zostawiamy na parkingu przy karczmie. Zabieramy co potrzeba i ruszamy przed siebie. Słońce świeci bardzo mocno i tak mocno odbija się od podłoża nieczynnego kamieniołomu (użytkowany w latach 1966-74), że nie możemy patrzeć przed siebie. Co jakiś czas otwieramy oczy i próbujemy określić swoją lokalizację. Po chwili nasze soczewki przyzwyczajają się i jest coraz lepiej.

Już z daleka widzimy basztę widokową jako nasz cel. Docieramy do schodów, którymi kierujemy się na samą górę. Jest ich kilkadziesiąt, a to dlatego, że musimy wspiąć się na odsłoniętą ścianę, która mierzy 30 metrów wysokości i 165 metrów długości. Szybko pokonujemy ten odcinek mijając co jakiś czas turystów. Przy końcu dostrzegamy kolejny raz piękność jaką jest, jak się okazuje baszta widokowa. W takim stylu były dwie w dniu wcześniejszym. A więc przypomnij sobie wieżę składającą się z dwóch kondygnacji, w większości z jasnego kamienia z drewnianymi schodami i balkonem, a także drewnianym podwójnym dachem.

Szybko wychodzimy na górę i okazuje się, że spotykamy tutaj kolejne osoby. Miejsce należy raczej do popularnych jak się okazuje. Pan mający 60+ usilnie patrzy przez lunetę widokową i nie chce jej odstąpić na krok. No tak, zawsze to jest frajda jak oddalone wzniesienia widzi się z bliska. Ale po obserwacji tego Pana stwierdzamy, że naprawdę musi mieć coś bardzo interesującego. Łączymy fakty i mamy się. 🙂 Ten Pan podgląda babeczki w strojach kąpielowych i mężczyzn w kąpielówkach wylegujących się na plaży Zalewu w Krasnobrodzie. Jest upał, a na plaży aż nie ma miejsca. Wcale mu się nie dziwimy. Z wieży mamy super widoki na samą miejscowość, a także okolice i leżące na południu wzniesienia.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Poleski Park Narodowy: Ścieżka przyrodniczo-historyczna „Obóz Powstańczy”
#objazdówka po Polsce - dzień IV | 24.08.2018 | Po przejściu ścieżki przyrodniczej "Dąb Dominik" udajemy się do miejscowości Lipniak i zatrzymujemy się na parkingu. Tego dnia mamy ambitny plan. C...
Czantoria Mała – wcale nie taka mała
15.11.2018 | Od samego rana wiedzieliśmy, że ta wycieczka ma być krótka. Po sprawdzeniu pogody i upewnieniu się, że nikt nie przewiduje zmian w prognozach na ten dzień, wybraliśmy do zdobycia Czantori...
Babia Góra z dzieckiem | Jak zaplanować wyjście na szczyt?
Babia Góra z dzieckiem. Taką myśl mieliśmy już od dawna, ale zrealizowaliśmy go dopiero dzisiaj - 7 listopada. Wybraliśmy najłatwiejszy szlak na Babią Górę - najwyższy szczyt Beskidu Żywieckiego, czyl...
Roztocze: Kamieniołom w Nowinach i baszta widokowa
#objazdówka po Polsce - dzień I | 21.08.2018 | Mając cały dzień usłany atrakcjami zmierzamy do kolejnej perełki na Roztoczu Środkowym. Przypominam, że wcześniej byliśmy na wieży widokowej na Górz...
10 miejsc, które warto zobaczyć na Roztoczu
Roztocze to kraina we wschodniej Polsce, która na pierwszy rzut oka: istnieje, coś się o niej słyszało, łączy Wyżynę Lubelską z Podolem, jest zielona i na pewno jest tam ładnie, ale wolę pojechać gdzi...