Buchbergkirche (UNESCO-Geopark Erz der Alpen) – kościółek w Bischofshofen z pięknym widokiem

Buchbergkirche (UNESCO-Geopark Erz der Alpen) – tak na mapach Google możesz znaleźć bardzo malownicze miejsce w Alpach, a mianowicie zabytkowy kościółek w Bischofshofen. Co ciekawe nie był on naszym głównym celem, jednak gdy jechaliśmy samochodem w kierunku skoczni narciarskiej w Bischofshofen, to zobaczyliśmy na wzgórzu wystającą wieżę kościelną. Postanowiliśmy tam pojechać, ponieważ wiedzieliśmy, że możemy stamtąd coś ciekawego zobaczyć. Dodatkowo się wypogodziło, dlatego liczyliśmy, że uda się dostrzec majestatyczne alpejskie szczyty.

Przygotowaliśmy obszerny wpis, w którym możesz przeczytać o wszystkich miejscach, które udało nam się zobaczyć podczas naszej podróży. Zobacz ciekawe miejsca, które odwiedziliśmy w Alpach.

Buchbergkirche (UNESCO-Geopark Erz der Alpen) - kościółek w Bischofshofen z pięknym widokiem

Jak dojechać do zabytkowego kościoła?

Dojazd z centrum Bischofshofen zajmuje około 10 minut. W zimie może być problem z dojazdem, ponieważ jest stromy podjazd i potrzebne mogą być łańcuchy. Teraz w okresie letnim nie było z tym żadnego problemu. W pobliżu przebiega autostrada, dlatego warto nawet na kilka chwil tutaj zjechać.

• Współrzędne parkingu przy kościele: 47.4268, 13.2320.

Kościół Buchberg w Austrii

Chociaż sam kościół był zamknięty i nie mogliśmy wejść do środka, to warto było tam przyjechać i zobaczyć wspaniałe krajobrazy. Po drodze pasły się krowy z dzwonkami. Później takie dzwonki mogliśmy kupić na różnych stoiskach z pamiątkami. Obeszliśmy kościółek dokoła i delektowaliśmy się widokami. Najlepiej dotrzeć tutaj, gdy jest ładna pogoda, żeby jednak coś zobaczyć. W opiniach była informacja o ślubach odbywających się w tym miejscu. Nie ma się czemu dziwić. Kościół wybierany jest na specjalne okazje.

Austria

Panorama Oberberg (UNESCO-Geopark Erz der Alpen)

Warto jeszcze dostać się na punkt widokowy oznaczony na mapie jako Panorama Oberberg (UNESCO-Geopark Erz der Alpen). Wystarczy kilka minut podjechać do góry. Tam można zostawić samochód i iść na krótszy lub dłuższy spacer. A jeśli masz problemy z chodzeniem, to nawet nie musisz wysiadać z samochodu, ponieważ po drodze dojazdowej obejrzysz wspaniałe krajobrazy. Przy okazji warto pojechać i zobaczyć skocznię narciarską.

• Współrzędne punktu widokowego: 47.4151, 13.2438.