Bischofshofen: skocznia narciarska, wodospad, zabudowa i wspaniałe widoki

Bischofshofen to miasto w Austrii, które znane jest przede wszystkim ze skoczni narciarskiej, na której odbywa się jeden z konkursów Turnieju Czterech Skoczni. Postanowiliśmy tam pojechać i zobaczyć ją na żywo. To było jedno z pierwszych miejsc, które zobaczyliśmy podczas naszej podróży w Alpy.

Skocznia narciarska w Bischofshofen

Skocznia narciarska w Bischofshofen nie jest przystosowana do ruchu turystycznego tak jak np. skocznia w Innsbrucku, którą również odwiedziliśmy. Tutaj mogliśmy przejść tylko obok skoczni i zobaczyć ją z dołu. Zaparkowaliśmy tuż obok na sporym, bezpłatnym parkingu.

• Współrzędne parkingu przy obiekcie: 47.4140, 13.2079.

Od 2019 roku rekordzistą skoczni jest Dawid Kubacki. Nasz zawodnik skoczył tutaj 145 metrów. W telewizji tego nie widać, ale stojąc na dole wszystko wygląda „strasznie”. Duży szacunek dla zawodników za odwagę. Na dole przy parkingu znajdował się jeszcze budynek. To centrum dla zwiedzających Geopark Erz der Alpen. Gdy tam byliśmy, to niestety było zamknięte. Wyglądało jakby obiekt był zamknięty od dłuższego czasu.

Bischofshofen: skocznia narciarska, wodospad, zabudowa i wspaniałe widoki
Austria - ciekawe miejsca

Wodospad w Bischofshofen

Z tego samego parkingu można dojść do wodospadu. Trasa zajmuje około 5 minut. Droga mierzy zaledwie 500 metrów, więc to ciekawy pomysł na krótką wycieczkę. Będą oznaczenia, więc wiadomo będzie gdzie iść. Na mapie to miejsce znajdziesz jako Wasserfall Bischofshofen. Możesz zobaczyć go z dołu lub iść po schodach i obejrzeć z góry. Wejście zajmie Ci kilka minut. Idąc dalej możesz obejrzeć ruiny zamku Bachsfall i zejść ścieżką w stronę wodospadu. Nie ma tam godzin otwarcia, a wstęp jest bezpłatny.

Austria - ciekawe miejsca

Punkt widokowy na Alpy

Jeśli pójdziesz do wodospadu, to na moście poniżej skręć w lewo, a dojdziesz na piękny punkt widokowy, z którego rozpościerają się krajobrazy na alpejskie szczyty. Później najlepiej jeśli wrócisz taką samą drogą.

Miasto Bischofshofen

Później możesz się wybrać na zwiedzanie atrakcji Bischofshofen. Miasto liczy ponad 10 tysięcy mieszkańców. Krajobraz kojarzony jest z wysoką wieżą kościelną i górującymi Alpami. Najlepiej zostawić samochód i wybrać się pieszo na krótki spacer.

Widokowy kościół Buchberg

Ostatnio pisaliśmy o widokowym kościółku Buchberg znajdującym się niedaleko centrum. To miejsce wygląda bardzo ciekawe i warto je odwiedzić.