Zauchensee i kolejka pod Gamskogel. U góry restauracja, plac zabaw i szlaki turystyczne

Zauchensee to malownicza alpejska miejscowość znajdująca się w Austrii pomiędzy górami. Najpopularniejsza jest w okresie zimowym, ponieważ znajdują się tam wyciągi narciarskie i trasy zjazdowe. My byliśmy niedawno i okazało się, że i w lecie można tam przyjemnie spędzić czas. Na miejsce przyjechaliśmy całkowicie niespodziewanie, ponieważ ze względu na oblężenie wąwozu Liechtensteinklamm, postanowiliśmy zmienić trochę plany i pojechać właśnie nad jezioro Zauchensee. Mieliśmy zostać nad wodą, ale dostrzegliśmy, że nieopodal kursuje kolejka, o której nie wiedzieliśmy. Sprawdziliśmy szybko w Internecie i okazało się, że to kolejka pod Gamskogel. U góry jest restauracja, plac zabaw, atrakcje dla dzieci oraz sporo szlaków turystycznych. Było około południa, dlatego zdecydowaliśmy się wyjechać na górę. Najpierw jednak odbyliśmy krótki spacer nad jeziorem.

Zauchensee

Bezpłatny parking w Zauchensee

Tuż przy jeziorze znajduje się bezpłatny parking. Można tam stanąć przy drodze, ale także w miejscowości pomiędzy hotelami, czy nawet przy samej dolnej stacji kolejki. Spodziewaliśmy się więcej turystów, jednak to miejsce okazało się jednym ze spokojniejszych pomimo wakacji.

• Współrzędne parkingu przy jeziorze: 47.2964, 13.4569.

Zauchensee – spacer wokół jeziora

Na początku warto się wybrać na spacer wokół jeziora. Po drugiej stronie w lesie jest trasa dla wspinaczy. Można wypożyczyć rowerki wodne, a w jednej części jeziora jest wytyczone miejsce do pływania z atrakcjami dla dzieci. Wędrówka nad jeziorem zajmuje około 20 minut. Nie jest to zbyt długa odległość. Jest tam także mały plac zabaw.

Zauchensee

Gamskogelbahn, letnia kolejka górska w Zauchensee

Po godzinie 13 w dolnej stacji nie było nikogo. W kasie zakupiliśmy bilety na wjazd i zjazd. Bilet normalny kosztował 21 euro, a ulgowy 13,50 euro. Można było płacić kartą. Po zakupie wejściówek przeszliśmy korytarzem na ruchome schody i wjechaliśmy nimi na górę. Wszędzie było cicho i spokojnie. Skręciliśmy w prawo i wyszliśmy na zewnątrz. Tam już zmierzaliśmy do kolejki. Na górę jechaliśmy około 8 minut w 6-osobowej kolejce. Wyciąg kursował cały czas od 9:00 do 12:00 i od 13:00 do 16:00.

Jeśli nie chcesz korzystać z kolejki, to możesz wejść do góry pieszo. Wejście zajmuje około 2 godziny – 3,8 km i ponad 530 metrów w pionie.

Gamskogelbahn

Górna stacja kolejki, restauracja i plac zabaw

Dojechaliśmy na górę i tam już było więcej osób. Niektórzy zbierali się już do zjazdu. Sporo ludzi siedziało w restauracyjnym ogródku. My od razu wybraliśmy się na rekonesans terenu. Najpierw był plac zabaw, do którego od razu ruszyła Maja. Były huśtawki, domek, miejsce do wspinaczki, piaskownice, duże klocki, samochody, tyrolka i jeszcze wiele innych rzeczy.

Stamtąd można było ruszyć wyżej na szlak. Kto nie chciał iść na nogach, to mógł skorzystać z kolejki (traktor z przyczepą), która dowoziła bardzo wysoko. Po drodze można było oglądać widoki. My w międzyczasie poszliśmy na krótki spacer. W jednym miejscu była tablica z opisanymi widokami. Mogliśmy zobaczyć co dokładnie widać. Jednym z rozwiązań był wjazd kolejką, a później zejście w dół. Spędziliśmy tam prawie 3 godziny i przed 16 jechaliśmy w dół.

Górska wędrówka: Arche Gipfel, Rosskopf, Tagweidegg, Schwarzkopf, Gamskogel, Steinfeldspitze

Podczas jednodniowej wędrówki można zdobyć kilka szczytów: Arche Gipfel, Rosskopf, Tagweidegg, Schwarzkopf, Gamskogel, Steinfeldspitze. Przejście całej trasy według mapy zajmuje 5 godzin i 20 minut. To 11,3 km przejścia i 961 metrów w pionie. Towarzyszyć nam będą jednak piękne widoki na trasie. Poniżej możesz zobaczyć mapę szlaku od górnej stacji kolejki.