Delta de’Ebre: wieża widokowa Ziggurat i ujście rzeki Ebro

Park Delta de’Ebre to kolejne niezwykłe miejsce, które zobaczyliśmy podczas naszej podróży do Hiszpanii. Mogliśmy obejrzeć jak rośnie ryż, obejrzeliśmy wspaniałe krajobrazy i dotarliśmy do ciekawej platformy widokowej Ziggurat w pobliżu ujścia rzeki Ebro do Morza Śródziemnego. W parku znajduje się wiele punktów obserwacyjnych, można także dotrzeć na plażę. W sezonie to miejsce tętni życiem, a teraz było bardzo spokojnie. W okolicy jest sporo restauracji i obiektów noclegowych.

Delta rzeki Ebro jest jednym z najbardziej podmokłych terenów zachodniej Europy. Zamieszkuje tam wiele ptaków, dlatego warto wziąć ze sobą lornetki. Zobacz także więcej miejsc, które zwiedziliśmy w Hiszpanii.

Delta de'Ebre
Brama wjazdowa na most wiszący w Amposta

Parking Delta de’Ebre przy szlaku do wieży widokowej

Po Hiszpanii podróżujemy samochodem, więc szukamy parkingu przy danej atrakcji. Miejsc parkingowych było około 30. Zaparkujesz w tym miejscu bezpłatnie. Parking zlokalizowany jest około 600 metrów od wieży obserwacyjnej, do której mamy zamiar się udać.

Mirador del Zigurat – Desembocadura de l’Ebre. Jak wygląda ścieżka?

Po zaparkowaniu samochodu wzięliśmy ze sobą kilka rzeczy do plecaka w tym lornetki. Co prawda dziecięce, ale mieliśmy przynajmniej małe przybliżenie na krajobraz. Szliśmy utwardzoną ścieżką dla pieszych. Jest także obok zrobiona dwukierunkowa jezdnia dla rowerzystów.

Odcinek do przejścia nie był zbyt długi. Miał może 500 lub 600 metrów. Szliśmy cały czas w towarzystwie płynącej rzeki Ebro. Na ścieżce mieliśmy dwie wieże obserwacyjne. Jedna była niewysoka i metalowa. Wchodząc na nią mieliśmy możliwość zobaczenia, jak ten teren wygląda z góry. Są też ławki, więc w tym miejscu można odpocząć. Maszerując dalej dotarliśmy do niewielkiego ronda przygotowanego dla rowerzystów, a dalej za nim do masywnej, drewnianej wieży obserwacyjnej. Ta z kolei jest bardzo bezpieczna i myślę, że każdy spróbuje swoich sił, aby udać się na jej najwyższe piętro. Widok jest piękny. Widać jak wpływa rzeka Ebro do Morza Śródziemnego, a także piękny łańcuch górski.

Hiszpania
Delta de'Ebre
Mirador del Zigurat - Desembocadura de l'Ebre
Hiszpania

Gdzie iść dalej?

Będąc przy wieży widokowej masz wybór: powrót na parking lub pójście ścieżką na plażę. Jeśli masz ochotę to możesz pospacerować sobie na plażę. Od tego miejsca do plaży dzieli Cię około 2 kilometry. Po drodze będziesz mieć jeszcze jeden punkt widokowy Mirador del Garxal.

Po drugiej stronie rzeki

Możesz wybrać się również na drugą stronę rzeki np. na Mirador Migjorn czy L’Eucaliptus. Tam zlokalizowanych jest sporo plaż. Zwróć jeszcze uwagę na rezerwat Terres de l’Ebre. Z lotu ptaka wygląda ciekawie.

Zobacz także inne ciekawe miejsce w Hiszpanii – Tarifa to najdalej na południe wysunięty punkt Europy.