Diadem Polskich Gór – Lesista Wielka i wieża widokowa na Dzikowcu

13.04.2019 | Diadem Polskich Gór kolekcjonujemy sobie od jakiegoś czasu. Do zdobycia szczytów nie zostało zbyt wiele, a będąc w Górach Kamiennych udało się dołożyć do listy wierzchołek Lesista Wielka. Przy okazji wyszliśmy także na Dzikowiec, na którym znajduje się drewniana wieża widokowa.

Diadem Polskich Gór – do zdobycia zostało niewiele

Wieża widokowa na Dzikowcu

Wycieczkę rozpoczęliśmy na parkingu przy nieczynnym kamieniołomie obok drogi z Wałbrzycha do Mieroszowa. Tam oprócz nas, znajdowały się złożone, pocięte drzewa. Aby dojść do szlaku musieliśmy przejść 500 metrów drogą główną, która jest bardzo niebezpieczna, ponieważ nie ma tam pobocza, a samochody jeżdżą bardzo szybko. Dochodząc do tabliczek skręcamy w lewo, ale zamiast iść zielonym szlakiem to my idziemy polną drogą bez oznaczeń. Czemu? Ponieważ ta droga prowadzi bezpośrednio do wieży widokowej i nie nadkłada się kilometrów, a jakbyśmy poszli zielonym, to najpierw musielibyśmy iść przez Sokółkę na przełęcz, potem wyjść na Dzikowiec, iść do wieży i z powrotem wrócić.

Dzikowiec parking

Dzikowiec szlaki

Przechodzimy przez łąkę i po wejściu do lasu szukamy ostrego odbicia w prawo. Kamienista droga wyprowadza nas do znakowanej ścieżki rowerowej, Przy niej odbijamy w lewo i idziemy w górę prosto do wieży widokowej. Ta jest drewnianej konstrukcji sięgającej około 20 metrów. Widoki z niej są bardzo ładne, jednak my nie mamy okazji tego doświadczyć, ponieważ zalegają gęste chmury. Widać tylko najbliższą okolicę. Od tego miejsca idziemy chwilę w dół, a następnie pod górę na szczyt Dzikowiec 836 m n.p.m. Tam wchodzimy razem ze szlakiem niebieskim i zielonym. Widoki z wierzchołka są marne, bo tylko w stronę północną.

wieża widokowa na Dzikowcu

wieża widokowa na Dzikowcu co widać

Dzikowiec Wielki szczyt

Diadem Polskich Gór – Lesista Wielka

Schodzimy z Dzikowca i idziemy teraz cały czas za znakami niebieskimi. Schodzimy do przełęczy i wchodzimy na Sokółkę 801 m n.p.m. Podejście jest ostre między wyciętymi drzewami. Oznakowania w terenie nie ma. Na szczycie znajduje się charakterystyczny kamień z oznaczeniem. Idziemy dalej na Polankę i wychodzimy na Stachoń 808 m n.p.m. Widoki spod szczytu są bardzo dobre i niejedyne na całej trasie. Idziemy dalej i ostatni odcinek przed Lesistą skracamy schodząc z niebieskiego szlaku. Ten odchodzi lekko w lewo, a my prosto szeroką drogą pod górę. Wychodzimy na górę i zdobywamy szczyt. Jest on zalesiony i przechodzi przez niego Główny Szlak Sudecki. Znajduje się tam drewniana wiata, mapa i tabliczki z oznakowaniem.

Zejście z Dzikowca

Sokółka Góry Kamienne

Stachoń w Górach Kamiennych

Lesista Wielka

Lesista Mała

Zmieniamy szlak na żółty i zmierzamy w kierunku samochodu. Przechodzimy przez szczyt Lesista Mała 780 m n.p.m., która leży nieopodal i szybko tracimy wysokość. Trzeba uważać, żeby nie zgubić znaków. Tuż pod szczytem wychodzimy na szeroką drogę, którą przez kilkadziesiąt minut idziemy w dół. Wychodzimy między parkingiem, a miejscem, gdzie rano widzieliśmy tabliczki. Skręcamy w prawo i drogą asfaltową docieramy do samochodu.