DinoPark Liberec Plaza – byliśmy w świecie dinozaurów

DinoPark Liberec Plaza to miejsce, w którym dzieciaki poczują się jak w raju. Przekonaliśmy się o tym u naszej Mai, która była zachwycona odwiedzinami w tym miejscu. Trafiliśmy tam podczas zwiedzania Liberca. Obejrzeliśmy zabytki miasta, ciekawe miejsca, a później poszliśmy właśnie do galerii, w której znajdował się park dinozaurów. W całej Europie jest 7 DinoParków tej samej firmy. W Czechach jest 5, w słowackich Koszycach jeden i w hiszpańskim Algar jeden. My trafiliśmy do tego w Libercu blisko polskiej granicy.

Gdzie znaleźć parking?

Zatrzymaliśmy się na parkingu – Parkplatz Kirche Zelezna. W tygodniu i w sobotę do godziny 13 obowiązuje strefa płatnego parkowania. Musieliśmy szukać parkingu poza galerią, ponieważ na samochodzie mieliśmy boks, a przy wjeździe do garażu było ograniczenie wysokości. Bez niego normalnie byśmy wjechali. Parking w galerii dla klientów parku dinozaurów jest bezpłatny.

• Współrzędne naszego parkingu w Libercu: 50.7700, 15.0560.

DinoPark Plaza Liberec

Park dinozaurów otwarty jest przez cały rok. Znajduje się na trzech piętrach galerii. Najobszerniejsze jest piętro drugie, natomiast wejście jest na jedynce. Bardzo łatwo do niego trafić, ponieważ co chwilę są znaki prowadzącego do wejścia. Podczas zwiedzania można poznań historię Ziemi od Wielkiego Wybuchu do dzisiaj przez okres dinozaurów.

Przy dinozaurach znajdują się specjalne tablice

Jedną z atrakcji jest prehistoryczny las, w którym co kilkanaście minut pada prawdziwy deszcz. Kto zobaczy zegar, to domyśli się, o co chodzi. Niektóre dzieci specjalnie czekały na burzę i wskakiwały, żeby zmoczyła ich woda. Dzieci mogą przejść DinoTrek, czyli szlak dla odważnych dzieci. Są tam różne przeszkody, liny, drabinki itd. Byliśmy z 4-letnią Mają i dla niej było za ciężko. Myślę, że dzieci +6 lat powinny sobie poradzić. Mniejsze dzieci mogą pobawić się na placu zabaw czy sali zabaw. Jest jeszcze pokój z laserami, a także sporo dodatkowych atrakcji np. malowanie twarzy, tatuaże, gry i oczywiście sklepik z jedzeniem.

Trasa DinoTrek

Dowiedzieliśmy się, że każdy z DinoParków jest inny, dlatego może uda się odwiedzić pozostałe. We wszystkich natomiast można poznać zagadkowy i nieznany świat dinozaurów. Podczas wizyty obejrzeliśmy film w kinie – wstęp na krótki seans był wliczony w cenę. Na końcu zwiedzania nie mogło zabraknąć sklepiku, w którym było mnóstwo pamiątek do wyboru. Na trasie są takie specjalne eksponaty, przy których można sobie zrobić zdjęcie.

Godziny otwarcia i bilety wstępu

Park dinozaurów w Libercu jest zamknięty tylko 18.04, 24-26.12, 31 grudnia oraz 1 stycznia. W pozostałe dni jest otwarty. W wakacje od 1 lipca do 31 sierpnia od godziny 9:00 do 20:00, natomiast w pozostałe dni od 1 września do 30 czerwca od godziny 9:00 do 19:00.

Bilet normalny kosztuje 250 koron czeskich, czyli około 50 złotych. Dzieci od 3-15 lat płacą 210 CZK, a dzieci do 3 lat mają wstęp darmowy. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj. W kasie można zapłacić kartą oraz gotówką. Na początku jest szatnia, w której zostawiliśmy kurtki.