Burkvízská vyhlídka – platforma widokowa, do której trafiliśmy przypadkiem

Burkvízská vyhlídka to miejsce, do którego trafiliśmy całkowicie przypadkiem. Wracaliśmy z Jesionika w Czechach do Polski – akurat kierowaliśmy się na Zator przez Katowice. Wyznaczyliśmy sobie w nawigacji miejsce docelowe i ruszyliśmy w drogę. Tak nas pokierowała nawigacja, że w końcu z drogi asfaltowej trafiliśmy na szutrówkę, a później na bardzo wąską leśną drogę. Już mieliśmy zawracać i szukać innej drogi, ale postanowiliśmy kawałek podjechać i zobaczyć, czy dalej nie ma lepszego przejazdu. Okazało się, że trafiliśmy do drewnianej platformy widokowej. Nawet nie wiedzieliśmy, co to dokładnie jest za miejsce.

Później w listopadzie też nie sprawdziliśmy. Dopiero teraz pod koniec grudnia, gdy pisałem opis z Jesionika, to w tym samym folderze miałem zdjęcia. Poszukiwałem tego miejsca na mapie i okazało się, że jest to Burkvizska vyhlidka w Mesto Albrechtice. Jak już tam trafiliśmy, to wykorzystaliśmy okazję, żeby obejrzeć wschód słońca. Dodatkowo na tablicach mogliśmy zobaczyć, co widać. Mesto Albrechtice już kiedyś mieliśmy odwiedzić, ponieważ znajduje się tam ciekawa wieża widokowa – Rozhledna Hraniční Vrch, czyli wieża widokowa na Granicznym Szczycie. Tam platforma obserwacyjna wygląda bardzo ciekawie.

Wracając jednak do naszej małej drewnianej platformy, to okazało się, że 200 metrów niżej są domy, a obok nich już droga asfaltowa, więc bezpiecznie zjechaliśmy w dół. Okazuje się, że to miejsce jest popularne wśród Czechów. Na Google ma kilkanaście opinii, na mapach jest oznaczone, a w pobliżu przebiegają szlaki turystyczne.

MIEJSKA TRASA TURYSTYCZNA MĚSTO ALBRECHTICE

Przebiega tamtędy Miejska Trasa Turystyczna mierząca około 28 kilometrów. Na trasie są między innymi: Wzgórze Dubi, ruiny zamku Burkviz, Zamek w Lenarcicach, Poutni hora, wieża widokowa na Granicznym Szczycie, czy właśnie ta platforma widokowa. Poniżej możesz zobaczyć mapę tej trasy.

• Długość trasy: 28 kilometrów,
  • Czas przejścia według mapy: 8 godzin i 50 minut,
  • Podejść na szlaku: 708 metrów.

Jak dojechać na miejsce?

Najlepiej wyznaczyć sobie w nawigacji współrzędne 50.1407, 17.5483. To miejsce znajduje się 10 minut od polskiej granicy. Dojazd z Katowic zajmuje około 1 godzinę i 50 minut.

Co zobaczymy z drewnianej platformy widokowej Burkvízská vyhlídka?

Na tablicy przeczytasz, co mniej więcej widać. Oprócz pobliskich szczytów po stronie czeskiej, widać np. Hałdę Szarlota w Rydułtowach, a nawet Beskid MałyLeskowiec, Hrobacza Łąka, Groniczek oraz Makowa. Leskowiec położony jest 141 kilometrów w linii prostej od Burkvízská vyhlídka.