GEOsfera w Jaworznie – park geologiczny i nasze spotkanie z dinozaurami

GEOsfera, czyli prościej mówiąc park geologiczny, to kolejne miejsce, które odwiedziliśmy w Jaworznie po Dolinie Żabnika i Parku Gródek. To także kolejne miejsce, które jest bezpłatne i do którego warto wybrać się z dzieckiem. W geoparku znajduje się również mini park dinozaurów, a całość została stworzona w kamieniołomie Sadowa Góra. Podczas wydobywania wapienia znaleziono skały ze szczątkami między innymi ryb, głowonogów, a nawet notozaura sprzed 230 milionów lat.

GEOsfera w Jaworznie okazała się dla nas bardzo ciekawym miejscem, ponieważ mogliśmy dowiedzieć się niezwykłych rzeczy, a Maja skorzystała z placu zabaw oraz górki do zjeżdżania na sankach. Zapraszamy na wspólne zwiedzanie geoparku i parku dinozaurów w Jaworznie.

Park Geologiczny Jaworzno

Jak dojechać do parku geologicznego GEOsfera w Jaworznie?

Lokalizacja GEOsfery w Jaworznie jest bardzo dobra, ponieważ poza centrum. Z Rynku do parku geologicznego dojedziesz ulicą Świętego Wojciecha w ciągu 5 minut. To tylko 3 kilometry drogi. Tam z prawej strony możesz zatrzymać się na bezpłatnym parkingu, który pomieści ponad 20 samochodów. Współrzędne parkingu przy GEOsferze: 50.2267, 19.2721. Adres: Świętego Wojciecha 100, 43-600 Jaworzno.

Jeśli tam nie znajdziesz miejsca, to musisz pojechać dalej i na rondzie skręcić w prawo. Za rondem jest drugi parking o wiele większy i bliżej z niego do plaży. Współrzędne: 50.2287, 19.273.

Geosfera Jaworzno parking

Co robiliśmy w GEOsferze w Jaworznie?

Przeszliśmy przez bramkę główną z parkingu na teren parku geologicznego. Nie ma żadnego cennika, ponieważ wstęp jest bezpłatny. Nie wiem tylko, jak ma się sprawa z godzinami otwarcia, ponieważ na wejściu nie ma żadnej informacji. W Internecie można znaleźć informacje, że park jest otwarty całą dobę, a gdzieś indziej, że od 8 lub 9 do 22. Na początku znajduje się mapa GEOsfery, a później na trasie dalszą drogę wskazują drewniane tabliczki.

Wejście do geosfery jaworzno

Zjeżdżaliśmy z górki na sankach

Przyjechaliśmy do GEOsfery w zimie, jednak od razu było widać, że najlepiej przyjechać tam, gdy jest ciepło. Chociaż zima w parku geologicznym w Jaworznie ma swoje uroki. Mogliśmy pozjeżdżać na sankach z małej górki. Niby małe wzniesienie, ale zjazd był tak wyślizgany, że nabierało się sporej prędkości.

Gdzie na sanki w Jaworznie

Bawiliśmy się na placu zabaw

Maja od razu zadomowiła się na placu zabaw. Było ciepło, więc zostaliśmy tam dłuższy czas, żeby mogła się wyszaleć. Plac zabaw nie jest może zbyt duży, ale spokojnie na zabawę wystarczy. Obok niego znajduje się miejsce na grilla, więc warto z tego skorzystać.

Plac zabaw geosfera jaworzno

Wyszliśmy na punkt widokowy na zbocza kamieniołomu

Od grillowiska wyszliśmy na punkt widokowy, który znajduje się na zboczach kamieniołomu. Prowadziła nas ścieżka pomiędzy drewnianym ogrodzeniem. Cały geopark można obejść ścieżką i zobaczyć go z góry z różnej perspektywy. Można dotrzeć także na szczyt Sadowa Góra.

jaworzno geosfera co robić
Punkt widokowy geosfera jaworzno

Spacerowaliśmy ścieżką po parku i odkryliśmy ciekawostki geologiczne

Wróciliśmy na dół i spacerowaliśmy ścieżką po parku. Tam mogliśmy znaleźć wiele ciekawostek geologicznych. Oprócz tablic z informacjami na terenie GEOsfery znajduje się: pawilon riplemarków, tężnia solankowa, biuro do spraw geologii. Jest także ogród sensoryczny oraz plaża nad stawem. Na terenie parku organizowane są również imprezy tematyczne.

tężnia solankowa jaworzno
ścieżka spacerowa jaworzno
kula ziemska jaworzno
Mapa geosfera

Zobaczyliśmy mini park dinozaurów w Jaworznie

W parku dinozaurów mogliśmy obejrzeć te ciekawe okazy. Dla Mai była to świetna zabawa, gdy szukaliśmy kolejnych. Oczywiście musieliśmy sobie zrobić przy nich zdjęcia. Nie jest to typowy park dinozaurów, jeśli jak ktoś lubi takie klimaty, to warto tutaj przyjechać. Całe zwiedzanie parku geologicznego GEOsfera w Jaworznie zajęło nam około 60 minut.