Lwówek Śląski – atrakcje i ciekawe miejsca do zobaczenia

Lwówek Śląski to miasto w woj. dolnośląskim znajdujące się niedaleko Legnicy, Jeleniej Góry oraz Zgorzelca. Pojechaliśmy tam, aby zobaczyć ciekawą atrakcję – Szwajcarię Lwówecką, a później przespacerować się po miasteczku i poznać różne zabytki. Zwiedzanie Lwówka Śląskiego zajęło nam około 2 godziny.

Lwówek Śląski - atrakcje i ciekawe miejsca do zobaczenia

Lwówek Śląski – co warto zobaczyć? Mapa ciekawych miejsc

Na samym początku polecamy Ci pojechać na Szwajcarię Lwówecką. To grupa skał, która jest bardzo atrakcyjna i przypomina trochę Góry Stołowe. Wizyta w tym miejscu zajmie Ci około 30 minut. Zobacz opis Szwajcarii Lwóweckiej. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje.

Po porannej wizycie na lwóweckich skałkach pojechaliśmy do centrum miasteczka. Zatrzymaliśmy się w okolicach Rynku obok kościoła Wniebowzięcia NMP przy placu papieskim Jana Pawła II. Znajduje się tam bezpłatny parking, na którym możesz zatrzymać samochód. Przy świątyni stoi pomnik św. Nepomucena.

• Współrzędne parkingu w Lwówku Śląskim: 51.1110, 15.5820,
  • Poniżej zamieszczam mapę atrakcji.

Zabytki i atrakcje w miasteczku – zwiedzanie

Od kościoła udaliśmy się w stronę Parku Miejskiego. Znajduje się on za murami miasta przy sklepie POLOmarket. W parku jest mały stawek, altanka i ławeczki. Dla dzieci przygotowano spory plac zabaw. Są także tablice edukacyjne. Dalej wróciliśmy pod kościół i poszliśmy wzdłuż murów do Wieży Bramy Lubańskiej. Wieża została odrestaurowana i wygląda pięknie. Szkoda, że nie można wchodzić na mury. Została wzniesiona w XIII wieku w celu obrony miasta. Baszta stanowi jedną z głównych atrakcji Lwówka Śląskiego.

Lwówek Śląski - atrakcje i ciekawe miejsca do zobaczenia

Szliśmy ulicą Traugutta. Z prawej strony była Basteja Gryfowska, później Muzeum Browarnictwa Dolnośląskiego i Ziemi Lwóweckiej i Czarna Wieża. W browarze można zakupić różne piwa np. Lwówek Ratuszowy, Lwówek Książęcy czy Lwówek Wrocławskie. W muzeum możesz poznać około 400 eksponatów związanych z historią browarnictwa. Aby zwiedzić browar, musisz się zapisać na wycieczkę. Szczegóły znajdziesz na oficjalnej stronie tutaj. Dalej była Czarna Wieża – zabytek bardzo charakterystyczny. Wieża to pozostałość kościoła ewangelickiego. Jest wzniesiona w kolorze szaro-żółtego piaskowa. Obecnie ma kolor czarny ze względu na odymienie z pobliskich kominów.

Dolny Śląsk
Czarna Wieża

Doszliśmy pod Klasztor Ojców Franciszkanów. Weszliśmy do środka, żeby zobaczyć szopkę. Za kościołem była fontanna z czaplą, a obok lapidarium kamienne. Dalej już wędrowaliśmy w stronę Ratusza. Najpierw weszliśmy na Dolny Rynek, a później na Rynek. Obejrzeliśmy Ratusz, który jest ciekawą atrakcją Lwówka Śląskiego. Obok jest także Fontanna Sukienników.

Kościół Lwówek Śląski
kościół
fontanna z czaplą
lapidarium kamienne
rynek lwówek śląski

W pobliżu Rynku jest ciekawy zabytek – Basteja Archonattiego. To element fortyfikacji miejskich z czasów średniowiecza. Poszliśmy jeszcze zobaczyć Basztę z Bramką, a potem Basztę Bramy Bolesławickiej. Niestety, gdy dobraliśmy na miejsce, to wejście na górę było zamknięte. Jeszcze na chwilę wpadliśmy do piekarni, a później pojechaliśmy dalej.

Fontanna Sukienników

Lwówek Śląski – Zamek Książęcy

W Lwówku Śląskim znajduje się Zamek Płakowice. Niestety nie jest udostępniony do zwiedzania, ponieważ znajduje się tam Chrześcijański Ośrodek „Elim” Kościoła Baptystów. Zamek to jeden z największych obiektów renesansowych obronnych na Śląsku. Zamek zbudowano w XVI wieku na polecenie Rumpolda Talkenberga z Podskala. Podczas wojen napoleońskich budowla ucierpiała. Przez wiele lat znajdował się tam szpital psychiatryczny, a później jednostka wojskowa czy dom dziecka. Aby wejść na teren zamku, najlepiej zapytać na miejscu, ponieważ to własność ośrodka. Z opinii widzieliśmy, że nie z tym żadnego problemu.

• Współrzędne Zamku Płakowice: 51.1160, 15.6147.