Szwajcaria Lwówecka – atrakcyjne skały w Lwówku Śląskim

Szwajcaria Lwówecka te piaskowe skały znajdujące się w Lwówku Śląskim na Dolnym Śląsku. To ciekawe miejsce i jedna z atrakcji Parku Krajobrazowego Doliny Bobru. Kiedyś już ten park zwiedzaliśmy, ale do lwóweckich skał nie dotarliśmy. Wejście szlakiem z parkingu na skałki zajmuje około 15 minut. Nie jest to długa ani trudna wycieczka. Z góry rozciągają się ciekawe krajobrazy na okolicę. Są tam punkty widokowe: na skałach i nieco poniżej przy szlaku.

• Czas trwania wycieczki to 30-40 minut,
  • Wejście jest darmowe, nie są sprzedawane bilety wejścia, a także parkingowe,
  • Zabierz ze sobą tutaj dzieci. Będą zadowolone ze wspinaczki,
  • Trasa nie jest przystosowana dla rodziców z dziećmi w wózkach,
  • Zobacz więcej atrakcji Dolnego Śląska
Szwajcaria Lwówecka

Szwajcaria Lwówecka – parking na początku szlaku

Zatrzymaliśmy się na parkingu, który przygotowany jest dla turystów tuż przy lwóweckich skałach. Obok po prawej stronie znajduje się miejsce rekreacyjne przystosowane dla odpoczynku. Znajdują się tam również tablice informacyjne. Postój jest bezpłatny.

Szwajcaria Lwówecka

Szwajcaria Lwówecka – mapa trasy na skałki

• Długość szlaku góra-dół: 1,1 km,
  • Czas wycieczki: 30-40 minut.

Jak dojść na lwóweckie skały?

Stojąc na parkingu skierowaliśmy się w lewo od zaparkowanego samochodu, czyli w przeciwnym kierunku niż znajdują się miejsca z ławkami. Przeszliśmy około 100 metrów, aby wejść na trasę, która nas interesowała. Po kilkudziesięciu metrach widzieliśmy już słupki z łańcuchami i wejście. Od razu dostrzegliśmy, że będzie nam towarzyszył znak z żółtymi skałami wraz z żółtym „x”na zielonym tle. Biegnie tutaj również żółty szlak turystyczny. Na początku znajduje się czerwona tablica z napisem o Parku Krajobrazowym Doliny Bobru.

Po przejściu 200 metrów osiągamy już znaczącą wysokość. Widoki są coraz dalsze i ładniejsze. Obchodzimy skałę i zauważamy wydeptaną ścieżkę po lewej stronie. Skręcamy i idziemy za nią. Trochę się wspinamy po kamiennych stopniach i już jesteśmy na górze. Widoki są piękne! Widać pobliskie zabudowania, ale również góry w oddali. Dla bezpieczeństwa zamontowano tutaj biało-czerwone barierki, przez wielu krytykowane.

Punkt widokowy na ścieżce

Na parking wracaliśmy prawie tym samym wariantem, jednak, zamiast schodzić stromym zejściem, co wcześniej wychodziliśmy postanawiamy pójść troszkę dalej. Za około 200 metrów mieliśmy łagodniejsze zejście przy Basztach Wschodnich. Zeszliśmy niżej i zobaczyliśmy punkt widokowy, z którego można obserwować dalsze widoki, nawet przy użyciu lunety.

Ruszamy dalej w drogę powrotną. Kierujemy się za ścieżką i słupkami z łańcuchem w dół. Szwajcaria Lwówecka przypomina Góry Stołowe znajdujące się również w Sudetach. Po przejściu ścieżki pojechaliśmy dalej na zwiedzanie Lwówka Śląskiego. To miejsce warto odwiedzić i zrobić sobie zdjęcie przy lwóweckich skałach.