Rezerwat Imielty Ług w Lasach Janowskich – opis trasy, mapa i informacje praktyczne

Rezerwat Imielty Ług znajduje się w Lasach Janowskich w województwie lubelskim. Utworzono go w 1988 roku, aby chronić rozległe bagna, zarastające zbiorniki wodne oraz roślinność, będącą ostoją ptaków. A jeśli o nich mowa, to było je słychać już z bardzo daleka. I także dlatego my wybraliśmy się tam wcześnie rano. Wtedy można posłuchać ptasiego radia oraz przeżyć niesamowite chwile. Polowaliśmy również na wschód słońca, jednak te nie chciało z nami do końca współpracować. Mimo to, krajobrazy były niesamowite. Naszym celem była drewniana platforma widokowa, znajdująca się na końcu ścieżki i właśnie do niej wędrowaliśmy.

Imielty Ług – parking przy ścieżce

Parking znajdował się na samym początku ścieżki, tuż przy drodze głównej. Postój był bezpłatny. Gdy dotarliśmy na miejsce, to nie było nikogo. Spakowaliśmy plecaki i ruszyliśmy na trasę.

Trasa przez Rezerwat Imielty Ług – mapa i praktyczne informacje

Trasa przez rezerwat, prowadząca do drewnianej wieży widokowej, zajmuje około 30 minut. W jedną stronę do przejścia mieliśmy 1,7 km. Ścieżka prowadziła nas cały czas przez las. Po drodze mogliśmy odbić na inny szlak, który prowadził do Gwizdowa. Na rozejściu się szlaków mieliśmy drewniane tabliczki oraz mapę. Wszystko było dobrze na niej widać. Pod koniec natknęliśmy się na kapliczkę oraz drewniany pomosty. Nasza ścieżka była bardzo urokliwa i warto było na nią ruszyć. Na miejsce dotarliśmy, gdy słońce już lekko przebijało się nad wodę.

Czasami przelatywały bardzo blisko naszej platformy widokowej. Cały czas byliśmy sami. Mogliśmy rozkoszować się piękną przyrodą. Polecamy nasz osobny tekst o innych atrakcjach w Lasach Janowskich. Stworzyliśmy również obszerny przewodnik po woj. lubelskim, do którego zapraszamy.

Wejście na ścieżkę jest bezpłatne oraz dostępne całą dobę. Tereny Lasów Janowskich polecamy na wycieczki rowerowe.

Poniżej możesz zobaczyć mapę, na której zaznaczyliśmy ścieżkę. To trasa w jedną stronę.

Rezerwat Imielty Ług

Film z wycieczki do rezerwatu

Stworzyliśmy film z naszej podróży po województwie lubelskim i z wycieczki do rezerwatu. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia.