Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie z Nowego Targu z dzieckiem

Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie w Gorcach odwiedziliśmy dziś dopiero po raz pierwszy. Zawsze to miejsce było przez nas omijane, a co ciekawe na mapie Gorców, którą mieliśmy ze sobą w plecaku, w ogóle schronisko nie jest oznaczone, a szlak niebieski prowadzi całkowicie gdzieś indziej. Musiała to być mapa sprzed kilku lat. Tak czy inaczej, w terenie szlaki były bardzo dobrze oznaczone, a zaczęliśmy w Nowym Targu na parkingu przy dolnej stacji wyciągu narciarskiego Zadział.

Mapa trasy turystycznej do schroniska Koliba na Łapsowej Polanie w Gorcach

Nowy Targ Robów – Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie – Łapsowa – Bukowina Obidowska – Nowy Targ Robów

Nowy Targ – Schronisko na Łapsowej Polanie szlak niebieski

Rozpoczynamy w Nowym Targu na obszernym parkingu przy wyciągu narciarskim Zadział, gdzie jest miejsce na bardzo wiele samochodów. Na pierwszy rzut oka miejsce postojowe nie wygląda zachęcająco, ale to może przez zalegającą mgłę i błoto. Wracamy 100 metrów do szlaków nad potok Kowaniec. Tam w pobliżu jest również sklep spożywczy Groszek, jakby ktoś potrzebował.

Na początku idziemy szlakiem koloru niebieskiego prosto do Schroniska na Łapsowej Polanie. Początkowe 1.6 km to droga asfaltowa między domami. Jeśli planujemy wyjść i zejść szlakiem niebieskim to można zaparkować na końcu drogi asfaltowej. Jest to miejsce na kilkanaście samochodów. Zaoszczędzić można wtedy połowę trasy, ale zamykamy sobie możliwość powrotu szlakiem zielonym i zrobienia pętli.

Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie parking

Asfalt się kończy i wchodzimy na błotnistą, leśną ścieżkę. Nad nami zalega mgła i nic nie widać. Jak jechaliśmy Zakopianką, to zapowiadały się ciekawe widoki. Liczymy, że wyżej będzie bardziej widokowo. Faktycznie tak jest. Opuszczamy las i dochodzimy na Polanę Łapsową Niżną. Widoki na stronę południową są wspaniałe. Po to właśnie tutaj przyszliśmy. Tatry mamy na wyciągnięcie ręki, a uroku dodaje mgła, która znalazła swoje miejsce w dolinach. Dojście na miejsce zajmuje nam około 90 minut bardzo wolnym krokiem.

Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie – świetny pomysł na wycieczkę rodzinną i z małym dzieckiem

Schroniska w otoczeniu takich widoków to dla nas miejsca magiczne. Niegdyś Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie było zapomniane i odstawione na boczny tor, ponieważ nie prowadził tamtędy żaden szlak turystyczny. Co więcej, schronisko nie było oznaczone na mapach. Wielu ludziom nie chciało się odbijać ze szlaku czarnego Klikuszowa – Turbacz i podchodzić do obiektu. Dziś jest już lepiej, ponieważ w ciągu 30 minut niebieskim szlakiem możemy dotrzeć na miejsce zjeść coś pysznego i rozpłynąć się przy oglądaniu widoków. W obiekcie są 34. miejsca noclegowe w różnych pokojach z widokiem.

MYNASZLAKU GŁOSOWANIE

Łapsowa Polana Wyżna i planowana wieża widokowa

Z Łapsowej Polany Niżnej idziemy niebieskim szlakiem, aby dojść do koloru czarnego idącego z Klikuszowej. Dochodzimy tam bardzo szybko, ponieważ jest to krótki odcinek. Tam na rozejściu się szlaków jest kapliczka. Polana nosi nazwę Łapsowa Wyżna. 2 lata temu w planach było postawienie tutaj wieży widokowej. Nie wiadomo co się stało z tymi planami. Idąc prosto, można dojść na Turbacz 1310 m n.p.m, który jest najwyższym szczytem Gorców. Skręcamy w prawo i idziemy 1 kilometrów lekko pod górę. Po 20 minutach jesteśmy już pod Bukowiną Obidowską 981 m n.p.m.

Zobacz koniecznie – wyjście zimowe na Turbacz z Obidowej

Z Bukowiny Obidowskiej do Nowego Targu szlakiem zielonym

Na Bukowinie Obidowskiej skręcamy w dół na szlak zielony. Przed nami 3,5 km marszu w dół. Początkowo zejście jest łagodne do Polany Kotlarka. Na niej możemy obejrzeć ostatnie tego dnia widoki na Tatry. Im niżej, tym stromiej, a do tego jest takie błoto, że trzeba uważać, żeby nie wylądować na ziemi. Idziemy cały czas przez las, aż dochodzimy do drogi asfaltowej. Płynie tam Potok Robów i wszystko jest zamarznięte. Po ponad trzech godzinach dochodzimy z powrotem do samochodu i kończymy wycieczkę.

Wycieczka do Schroniska Koliba na Łapsowej Polanie – informacje praktyczne

• Przed schroniskiem możemy obejrzeć jedne z najpiękniejszych widoków w Gorcach.
  • Z osiedla Marfiana Góra dojdziemy do Schroniska Koliba na Łapsowej Polanie w ciągu 30 minut. Szlak oznaczony jest kolorem niebieskim.
  • Odcinek szlaku mierzy około 1600 metrów.
  • Schronisko oferuje miejsca noclegowe, ciepłe jedzenie i świetny klimat.
  • Jedzenie jest uważane za jedno z najlepszych w polskich górach.
  • Szlak niebieski do schroniska jest idealny na rodzinny wypad.

Sprawdź koniecznie, gdzie pojechać w góry zimą!

Schronisko Koliba na Łapsowej Polanie – jak dojechać?

W Nowym Targu kierujemy się na Kowaniec i idziemy drogą w stronę północną. Za sklepem Groszek skręcamy w lewo i trzymamy się niebieskiego szlaku, którym będziemy później szli. Dojeżdżamy na osiedle Marfiana Góra aż do granicy lasu. Tam kończy się asfalt i możemy zostawić samochód. Z tego miejsca do Schroniska Koliba to około 30 minut.