Torre: najwyższy szczyt Portugalii w górach Serra da Estrela

Torre to najwyższy szczyt Portugalii – części kontynentalnej. Mierzy 1993 m n.p.m. 1993, czyli tak jak nasz rok urodzenia. Znajduje się w paśmie górskim Serra da Estrela. Najwyższym szczytem całej Portugalii jest Pico leżący na Azorach. On mierzy 2351 m n.p.m. i jak sprawdzisz go sobie na zdjęciach to zobaczysz, że robi wrażenie.

• Współrzędne miejsca: 40.3221, -7.6127.
Torre: najwyższy szczyt Portugalii (kontynentalnej)

Dojazd na Torre: spokojnie dotrzesz tutaj samochodem

Na Torre można dojechać samochodem, autobusem, rowerem lub dojść pieszo. My wybraliśmy pierwszą opcję. Do samego końca prowadzi asfalt, więc spokojnie można tam dojechać. Droga biegnie od dwóch stron i polecamy się na nią wybrać. Według mnie droga robi większy efekt niż sam szczyt. Na trasie jest sporo zatoczek, na których można się zatrzymać.

My jechaliśmy z miejscowości Covilha do miejscowości Seia i ta pierwsza część trasy była ciekawsza. Później zjeżdżaliśmy w dół już o zachodzie słońca. Cały dzień mieliśmy aktywny, ponieważ zwiedzaliśmy Fatimę, a potem sporo jechaliśmy samochodem.

Na drodze dojazdowej na Torre były podniesione szlabany. Być może w okresie zimowym są one opuszczane w dół i wtedy przejazdu nie ma.

Torre: najwyższy szczyt Portugalii w górach Serra da Estrela

Szczyt Torre: najwyższa góra kontynentalnej Portugalii

Na Wikipedii można się dowiedzieć, że na szczycie zbudowano 7-metrową wieżę, po to, aby szczyt sięgał 2000 m n.p.m.

Gdy tam dojechaliśmy, to wiało niemiłosiernie. Ciężko było nawet wyjść z samochodu, dlatego nie robiliśmy jakiegoś dłuższego spaceru, zwłaszcza że już robiło się ciemno. Znajdowała się tam restauracja, kaplica Matki Bożej Powietrznej, były otwarte sklepiki z pamiątkami (my pamiątki już kupiliśmy wcześniej w Portugalii). Była tam również górna stacja kolejki narciarskiej Estância de Ski – Serra da Estrela. Teraz 29 grudnia patrzę na oficjalną stronę i widzę, że dalej wszystko jest zamknięte. Spoglądam dalej na kamerki i okazuje się, że jest piękne słońce i brak śniegu.

Oprócz nas było tam sporo osób. Nawet przyjechał autobus z turystami. Gdy przyjedziesz na miejsce, to możesz wybrać się na spacer po szczycie lub na dłuższą wędrówkę.

Jeziora w okolicy szczytu

W okolicy szczytu znajduje się kilka jezior. Podczas jazdy można zobaczyć Lago do Viriato. Pozostałe z jezior najlepiej będzie widać ze szlaku.