Zamek Dubovac w Karlovac – kameralna warownia w drodze z Polski nad Adriatyk

Stari grad Dubovac, to średniowieczny zamek znajdujący się w mieście Karlovac w Chorwacji. Zlokalizowany jest nad rzeką Kupą. Jak do niego trafiliśmy? Po prostu chcieliśmy sobie zrobić przerwę w drodze z Polski nad Morze Adriatyckie, a Karlovac był idealnie po drodze. Szybko wyszukałem, co ciekawego można tam zobaczyć i akurat w oczy się rzucił Zamek Dubovac. Warownia, choć była niewielka, to zrobiła na nas wrażenie – tak samo, jak otoczenie przy zamku.

W Chorwacji spędziliśmy 11 dni i poznaliśmy wiele pięknych miejsc. Zobacz odwiedzone przez nas najpiękniejsze miejsca w Chorwacji.

Zamek Dubovac

Dojazd i parking przy stari grad Dubovac w Chorwacji

Zamek Dubovac znajduje się w Karlovacu – w środkowej części miasta.

• Adres: Zagrad-Gaj ul. 5, 47000, Karlovac.

Dojazd nie sprawia większego problemu, ponieważ w mieście są znaki kierujące na zamek. Tuż przy obiekcie znajduje się duży i bezpłatny parking. Spokojnie można tam zostawić samochód i ruszyć na zwiedzanie.

• Współrzędne bezpłatnego parkingu przy zamku: 45.4952, 15.5274.
parking przy zamku dubovac

Cennik biletów wstępu i godziny otwarcia

Wstęp na dziedziniec zamkowy jest bezpłatny. Znajduje się tam restauracja – są przygotowane stoliki, przy których można coś zjeść. My chcieliśmy jeszcze zobaczyć wnętrza oraz wejść na wieżę widokową, dlatego musieliśmy kupić bilety wstępu. Kasa biletowa znajduje się z lewej strony. Na miejscu są bezpłatne toalety.

• Bilet normalny kosztował 10 kun, czyli 6 złotych. Za Maję nic nie płaciliśmy,
  • Pani w kasie mówi w języku chorwackim lub angielskim,
  • Oprócz biletów wstępu możesz tam kupić różne pamiątki.

Zamek jest otwarty przez cały rok z wyjątkiem poniedziałków oraz świąt państwowych.

• Od 1 czerwca do 30 września: wtorek – niedziela, od 10 do 20,
  • Od 1 października do 31 maja: wtorek – niedziela, od 10 do 18.
restauracja

Zwiedzanie Zamku Dubovac w Karlovacu

Po wizycie na miejscu mogę powiedzieć, że zwiedzanie Zamku Dubovac w Karlovacu zajmuje około 30 minut. Ogólnie, to nie ma co tam zbyt wiele robić. Najpierw weszliśmy schodami na każde piętro, a później przez jedne otwarte drzwi weszliśmy między mury.

Była broń, księga pamiątkowa, obrazy, malowidła na ścianach, kilka komnat oraz wieża z pięknymi widokami. Ostatnie pomieszczenie mające wejście na wieżę, miało na środku makietę z zaznaczonymi zamkami w pobliżu. Kilka z nich zaznaczyliśmy na mapie, jako godne uwagi. Naszym kolejnym celem był już Tržan-grad Modruš.

drewniane balkony
zamek dubovac
malowidła ścienne

Już dla samych widoków warto tam dotrzeć. Te rozciągają się w każdym kierunku. Najpiękniejsze panoramy są oczywiście na miasto Karlovac oraz okoliczne góry.

Stari grad Dubovac wzniesiono w XIII wieku, prawdopodobnie za sprawą Beli IV – króla Węgier. Zamek był niszczony, a następnie w różny sposób przebudowywany. Przez lata miewał różne funkcje – był składnicą wojskową i więzieniem.

Ogólnie jest to bardzo przyjemne i kameralne miejsce. Po zwiedzaniu można sobie pospacerować w pobliżu warowni. Jest ławeczka, a poniżej punkt widokowy z opisanymi krajobrazami. Warto tam zajrzeć, chociaż na chwilę.

widoki na Karlovac
wieża widokowa na zamku dubovac i dziecko