Przewodnik autorski po Małym Szlaku Beskidzkim już dostępny!

PrzewodnikMSBa

Właśnie zakończyliśmy pisanie przewodnika turystycznego po Małym Szlaku Beskidzkim. Jest to nasz duży sukces i cieszymy się, że w końcu nam się to udało. Liczy on 29 stron. Zawiera opisy, zdjęcia, mapy poszczególnych odcinków czy różnicę wzniesień. Napisaliśmy go sami, bez niczyjej pomocy. Trochę to trwało, bo zaczęliśmy w ubiegłym roku, jednak przede wszystkim brak czasu nie pozwolił, żeby się skupić bezpośrednio na nim. Dołożyliśmy wszelkich starań, by tekst naszego przewodnika był rzetelny. Opieraliśmy się na własnych doświadczeniach z przejścia tego szlaku w 2014 roku. Nasze wydanie to pierwszy taki przewodnik po Małym Szlaku Beskidzkim w wersji elektronicznej. Nie spotkamy go nigdzie, ani w takiej postaci, ani w wersji papierowej. Przewodnik będzie można sobie pobrać w formacie PDF z naszej strony – www.mynaszlaku.pl

Czerwony, czwarty najdłuższy szlak w polskich Karpatach, mierzący 137 kilometrów. Biegnie przez Beskid Mały, Beskid Makowski i Beskid Wyspowy. Prowadzi przez wiele niezwykłych, pięknych i magicznych miejsc, chociaż zapomnianych przez większość turystów, a może nawet przez nich w ogóle nieznanych. Chociaż dostępnych jest tyle źródeł informacji to o Małym Szlaku Beskidzkim za wiele się nie dowiemy. Uwagę wszystkich przykuwa jego „starszy” brat – Główny Szlak Beskidzki, który jest marzeniem każdego górskiego wędrowca. W przewodniku przedstawiliśmy trasę z zachodu na wschód, ponieważ jest ona bardziej popularna, jednak wędrowanie w kierunku odwrotnym jest równie atrakcyjne. Szlak można przejść podczas jednej długiej wyprawy lub podzielić ją na poszczególne etapy. Można korzystać z własnych sprzętów turystycznych typu namiot czy śpiwór, albo liczyć na schroniska i prywatne gospodarstwa.

Wędrując Małym Szlakiem Beskidzkim zmierzymy się ze zmęczeniem, błotem, słońcem, wichurami, a w okresie zimowym nawet ze śniegiem. Podczas wędrówki będziemy odwiedzać trzy beskidzkie pasma. Obejrzymy z nich piękne górskie panoramy, dostrzeżemy tatrzańskie wierzchołki, poczujemy ciepło górskich schronisk i baz namiotowych. Zobaczymy zabytkowe kościoły i wspaniałe muzea, pomniki przyrody i rezerwaty. Dla orzeźwienia przejdziemy obok jezior, rzek i potoków. Wędrując ścieżkami MSB przeżyjemy przygodę swojego życia.

Prawa autorskie

Zawartość niniejszego przewodnika jest wartością intelektualną, chronioną prawem autorskim, dlatego zabronione jest kopiowanie treści w całości jak i w części.

Przewodnik do pobrania tutaj. Zachęcamy do korzystania z programu Adobe Reader – > Przewodnik Mały Szlak Beskidzki.

10 thoughts on “Przewodnik autorski po Małym Szlaku Beskidzkim już dostępny!

1. Witam, zauważyłem pewne błędy. Zapora Porąbka jest w Międzybrodziu Bialskim, a nie Porąbce. A co do anomali na górze Żar (samochody, butelki same wtaczają się pod górę) to jest to tylko złudzenie optyczne ale i tak bardzo ciekawe i warto samemu je przetestować.

2. Niegdyś przeszedłem cały ten szlak, pamiętam jedno miejsce, gdzieś w Beskidzie Niskim lub blisko Bieszczad – najbliższy znak widniał na przeciwnym brzegu dość rwącej rzeki – a my, całą grupą, z olbrzymimi plecakami – a w zasięgu wzroku żadnego mostu, ani jakiejś innej przeprawy – no i przeszliśmy z plecakami – wróciliśmy po plecaki dziewczyn, a potem… po same dziewczyny 🙂

3. Dobra robota!

Pytanie dotyczące wykorzystania map – mam nadzieję, że macie zgodę wydawnictwa. Niby szczegół, ale może Wam zaszkodzić…

4. Hej! Jutro się wybieramy ze Straconki na MSB 🙂
    Bardzo ładnie przygotowany ale nawet pobieżne przejrzenie i przeczytanie uwidacznia kilka bardzo drobnych błędów. Nie chodzi mi o malkontenctwo, zwyczajnie jak tylko bede mial wiecej czasu przedstawię Wam listę do poprawki 🙂
    GRATULUJĘ! Jest to ogrom pracy i naprawdę rzetelnie zebranej wiedzy!
    To kiedy wydanie w formie papierowej? 😛