Kiedy najładniej jest w Arboretum w Bolestraszycach? Odpowiedzi szukaliśmy w pewien lipcowy dzień

Planując zwiedzanie Arboretum w Bolestraszycach, zastanawialiśmy się, kiedy jest tam najładniej? Dowiedzieliśmy się, że najlepiej arboreta zwiedzać na wiosnę. My do Bolestraszyc pojechaliśmy w lipcu i też nam się bardzo podobało, zwłaszcza że pierwszy raz byliśmy w takim miejscu.

Co to w ogóle jest arboretum? To po prostu ogród dendrologiczny, w którym możemy oglądać drzewa oraz krzewy. Dodatkowo prowadzona jest również sprzedaż roślin. Te w Bolestraszycach powstało w 1975 roku.

Arboretum Bolestraszyce

Dojazd do Arboretum i Zakładu Fizjografii w Bolestraszycach z Przemyśla

Gdy jesteś w Przemyślu lub okolicy, to bardzo często można przy drodze zobaczyć znaki, które kierują do Bolestraszyc. To ogromne ułatwienie dojazdu. Najlepiej sobie wyznaczyć trasę w nawigacji w telefonie. Gdy jedziesz z Przemyśla, to musisz przejechać przez Buszkowice oraz Buszkowiczki. To około 10 minut drogi.

• Przy Arboretum Bolestraszyce znajduje się wielki bezpłatny parking przed samym wejściem. Współrzędne: 49.8179, 22.8633.
Arboretum Bolestraszyce parking

Cennik biletów wstępu i godziny otwarcia

Kasa biletowa znajduje się przy bramie główniej. Bilet normalny kosztuje 20 złotych, a ulgowy 12. Arboretum jest czynne w dni robocze od 9 do 18, a w weekendy i święta od 10 do 18.

• Co ciekawe w arboretum są zamontowane kamery online, dlatego można zobaczyć, jak wygląda na żywo. Kamera Arboretum Bolestraszyce.
Arboretum Bolestraszyce

Zwiedzanie arboretum

Weszliśmy na teren pięknego ogrodu i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pierwszym miejscem był oczywiście plac zabaw, o którym Maja mówiła od samego poranka. Ten znajduje się za kasą biletową. Po chwili zabawy ruszyliśmy dalej. Byliśmy kilka minut po 9, czyli chwilę po otwarciu i już było sporo osób. Okazało się, że na zwiedzanie przyjechała jakaś wycieczka.

Chodziliśmy specjalnie przygotowanymi alejkami. Wszędzie były oznaczenia, jakie to są rośliny, jak nazywa się dane drzewo. Dla Mai najciekawszy był labirynt wiklinowy, z którego musieliśmy się wydostać. Mnie urzekło przejście drewnianą kładką nam stawem. Na terenie Arboretum w Bolestraszycach jest ponad 50 charakterystycznych punktów. Wszystkie są zaznaczone na mapie. Mapa znajduje się przy kasie. Najlepiej zrobić sobie zdjęcie telefonem i mieć cały czas pod ręką.

• Czas naszego zwiedzania Arboretum w Bolestraszycach z dzieckiem: 1 godziny i 40 minut.
Arboretum Bolestraszyce - plac zabaw

Niektóre z charakterystycznych punktów do zobaczenia w arboretum

• Ogród skalny,
  • Wydma śródleśna,
  • Szpaler cisowy,
  • Kapliczka na rozdrożu,
  • Średni staw – kolekcja roślin wodnych (tutaj jest drewniana kładka dzięki, której można przejść nad wodą).

Dwór w Bolestraszycach – Muzeum Przyrodnicze

Obowiązkowym miejscem do zobaczenia na terenie Arboretum Bolestraszyce jest dwór Piotra Michałowskiego, w którym mieści się Muzeum Przyrodnicze. Wejście do niego jest w cenie biletu, a w środku znajduje się kilka sal wystawowych z różnymi zwierzętami. Już gdy oglądaliśmy go z zewnątrz, to zrobił na nas duże wrażenie. Idealnie pasuje do całego ogrodu. Na miejscu można spędzić nawet kilka godzin.

Na koniec polecamy Ci poznać atrakcje turystyczne w Przemyślu oraz na całym Pogórzu Przemyskim. Niedaleko znajduje się również wspaniały Zamek Krasiczyn.